Dossiers

RSS
 
Laatste nieuws Meest gelezen Per formule

Introducties & Acties:

 
ga Naar het archief Introducties en Acties
 
ga Naar het archief Advertorials

Drankblikje viert 75-jarig jubileum

Techniek & Logistiek | 03-02-2012 14:39 | Joost Agterhoek

BELGIË - De organisatie van blikjesfabrikanten Beverage Can Makers Benelux (BCM Benelux) viert dit jaar het 75-jarig jubileum van het drankblikje. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de Nederlandse consument negatief over blik is. “Onterecht, want 88 procent van de blikjes wordt gerecycled.”

Nederland en België loopt voorop in Europa als het gaat om het recyclen van blikverpakkingen. De consument is echter niet altijd bekend met de hernieuwbaarheid van blik, zegt Ubbo Ubbens, sectormanager bij Stichting Kringloop Blik (SKB) in een interview met Verpakkingsmanagement. Blik is nog altijd in ontwikkeling. Zo is het gewicht van een blikje in 40 jaar tijd met 30 procent verlaagd en zijn er steeds meer bedrukkingmogelijkheden.

Delen |
Naar het complete nieuwsoverzicht