25 Mei 2018
Home > advertorials > Beste Introductie winnaar 2017: Heineken 0.0

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Advertorial

Beste Introductie winnaar 2017: Heineken 0.0

GRONINGEN - Heineken blijft innoveren binnen de biercategorie. De brouwer heeft afgelopen jaar het alcoholvrije bier Heineken 0.0 op de markt gebracht. Een goede zet, vinden supermarktondernemers die het product uitroepen tot Beste Introductie van 2017.

“Het is heel goed van Heineken om met een alcoholvrij bier te komen en er zoveel aandacht aan te besteden”, vertelt Marco Moes, dkw-specialist bij Jumbo Reitdiephaven in Groningen. “Heineken 0.0 wordt goed ontvangen door klanten.” Vanaf de introductie van Heineken 0.0 staat het alcoholvrije bier al in de schappen bij de Groningse Jumbo. “Heineken speelt een grote rol binnen de categorie van alcoholvrij bier”, zegt Moes. “Wij hebben een meter schap vrijgemaakt voor alcoholvrij bier. Heineken heeft een hele plank voor zichzelf. Dat is veel in vergelijking met andere bierbrouwers. Heineken en Brand zijn echte hardlopers, en beslaan dan ook meer dan de helft van ons schap. Dat is volgens het schappenplan”, vertelt Moes. Ook Heineken 0.0 en Amstel Radler 0.0 verkopen erg goed en verdienen dus ook meer dan de helft van het schap.

Naamsbekendheid en smaak
De alcoholvrije variant van Heineken is volgens Moes het meest populair in vergelijking met concurrenten. “Deze introductie sloeg meteen aan bij de consument. Dat komt doordat Heineken naamsbekendheid heeft. De introductie van dit product is daarom een goede toevoeging aan de alcoholvrije biercategorie.” Heineken 0.0 heeft overigens zijn succes niet alleen te danken aan zijn naam, denkt Moes, maar ook aan de smaak. Dat hoort hij in zijn omgeving en van zijn klanten. “Consumenten missen vaak de echte biersmaak bij de alcoholvrije variant. Het is Heineken goed gelukt om de smaak te behouden. De smaak doet dus ook veel”, vertelt hij.

Positief
Over de verkoop van Heineken 0.0 is Moes tevreden. Hij spreekt over een verkoop van 45 sixpacks flesjes en 22 sixpacks blikjes in de laatste week van april. “Heineken is een grote speler. Vooraf weet je niet wat zo’n introductie gaat doen met de biercategorie, maar het pakt heel goed uit en dat is positief.”

Introducties & Acties

Nieuw! Almhof Hoekje Wereld Editie New York

Na de zeer succesvolle introductie van Hoekje Venetië komt Almhof met een nieuwe Wereld Editie!

Nieuw recept Original Capri-Sun

Original Capri-Sun bevat vanaf week 14 een combinatie van suiker, stevia - een zoetstof van...

Nieuw! Almhof Roomyoghurt Wereld Editie Hawaï Kokos

Een wiegende hangmat tussen de palmbomen, een stralende zon en het geluid van kabbelende golven aan...