RIJSWIJK - Alpro lanceert de ‘Haal meer uit elke hap’-campagne om gevarieerd eten makkelijker te maken en de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen.
De producten van Alpro bevatten vijf essentiële voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt, én deze voedingsstoffen zijn in een oogopslag te vinden op de verpakking.
Claim
In de wirwar aan informatie over voeding zorgt Alpro voor meer duidelijkheid met de campagne ‘Haal meer uit elke hap’. De plantaardige variatie op yoghurtproducten, die onderdeel zijn van de nieuwe campagne, bevatten ieder, op basis van wetenschappelijk onderzoek, vijf essentiële voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft om goed te functioneren. Voorbeelden van deze voedingsstoffen zijn eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Momenteel vind je de claim alleen op de plantaardige variaties op yoghurt. Later dit jaar komen er meer producten bij.
Groen label
Ook is het lezen van ingewikkelde etiketten verleden tijd. Door het groene label ‘vijf essentiële nutriënten’ zie je in een oogopslag welke vijf voedingsstoffen er in het Alpro-product zitten. Dit label zit aan de voorkant en aan de zijkant van de verpakking staan deze vijf voedingsstoffen beschreven.
Gezondheidsraad
Opschuiven naar een voedingspatroon met meer plantaardige en minder dierlijke producten is beter voor het milieu en gezonder voor de meeste Nederlanders, concludeert de Gezondheidsraad. De Gezondheidsraad heeft de gezondheidseffecten van een voedingspatroon met 60% plantaardige en 40% dierlijke eiwitten onderzocht. In het huidige voedingspatroon van Nederlanders is die verhouding andersom. Uit het onderzoek blijkt dat een plantaardig voedingspatroon beter voldoet aan de Richtlijnen goede voeding, dan het huidige voedingspatroon. Ook schat de Gezondheidsraad dat een meer plantaardig voedingspatroon de milieu-impact van de voedselconsumptie met 25% kan verlagen. Alpro streeft ernaar om meer mensen de overstap te laten maken naar een flexitarische levensstijl, met minder dierlijke producten en meer plantaardige producten.
Bron: Levensmiddelenkrant