25 September 2018
Home > Nieuws > Handel > Formules > Jumbo Cuijk viert jubileum met klanten

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Foto: Patrick Bongartz.

Jumbo Cuijk viert jubileum met klanten

CUIJK - Jumbo-ondernemer Joop Bosmans viert in oktober het vijftigjarige bestaan van zijn supermarkt. Hij is de derde generatie die aan het roer staat van de winkel en die nog grootse plannen heeft voor de toekomst.

De ondernemer wil het jubileum met name vieren met de klant en het is de bedoeling dat dit gebeurt in samenwerking met fabrikanten. “Klanten kunnen ten eerste sparen voor een levensmiddelenpakket”, vertelt Bosmans. “Daarnaast gaan we een tas ontwerpen met daarop specifieke elementen uit Cuijk gedrukt, zoals de Maas en de Martinustoren. Het wordt een echt collectors item.” In de tas komen producten van fabrikanten waarmee de ondernemer het hele jaar samenwerkt. “We zijn daar nog druk mee in de weer, dus ik kan nog geen namen noemen.” Verder maken klanten kans op prijzen zoals Jumbo waardecheques, fietsen en dinercheques. Het succes van de supermarkt komt naar eigen zeggen doordat de winkel goed inspeelt op trends en ontwikkelingen in de markt.

Voedselverspilling
Bosmans kan wel zeggen dat er in de afgelopen vijftig jaar heel veel trends voorbij zijn gekomen. De meest recente is de ontwikkeling om voedselverspilling tegen te gaan.  “We hebben voor het vierde jaar op rij een apart schap in de winkel staan met allerlei producten die voorheen in de vuilnisbak zouden verdwijnen”, vertelt de ondernemer. “Een peer, appel of banaan met een bruin plekje of een verpakking die kapot is, bijvoorbeeld. Dat zijn producten die wij nu wel blijven verkopen, maar tegen een lagere prijs en dus in een apart schap.” Bosmans noemt dit de achtste garantie, boven op de zeven garanties waar de Jumbo-formule om bekendstaat. De module om voedselverspilling tegen te gaan draait volgens de ondernemer als een tierelier. “Het is bewezen succesvol. Dit schap heeft ons al tussen de 50 en 70 duizend euro opgeleverd. Dat zijn enorme aantallen die anders in de kliko waren verdwenen.” Voorheen had de ondernemer negen kliko’s staan voor dit soort doeleinden, inmiddels zijn dat er nog twee. “Met het geld dat we hiermee ophalen helpen we ieder jaar een goed doel, zoals de voedselbank.”

Hotellerie
Om op de hoogte te blijven van alle trends kijkt Bosmans vaak naar waar andere formules en horeca mee bezig zijn, zowel nationaal als internationaal. “Je kunt heel veel van elkaar leren en er zijn een hoop raakvlakken tussen retail en horeca”, vertelt hij. In de toekomst gaat hij diverse branches samenvoegen. “Ik ben een samenwerking aangegaan met Loeffen, de lokale bakker die ook brood levert aan de winkel. Het pand naast de bakkerij heb ik gekocht en we gaan de twee panden samenvoegen met daarboven een hotel. We willen horeca, retail en hotellerie samenbrengen en de ambacht en productie van de bakkerij in het zonnetje zetten”, aldus de ondernemer. Het nieuwe concept gaat naar verwachting in 2020 open in het centrum van Cuijk. “We slaan hiermee een hele nieuwe weg in.”

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Koopmans Cake Gemak

Koopmans speelt in op de gemakstrend met het introduceren van Koopmans Cake Gemak.

Nieuw: Dr. Oetker Glamourmix

Dr. Oetker brengt weer een nieuwe decoratiemix naar het bakschap: Dr. Oetker Glamourmix.

Nieuw: Koopmans Appeltaart met 25% extra deeg

Naast de vertrouwde variant Koopmans Appeltaart introduceert Koopmans Appeltaart extra deeg.