22 Oktober 2017
Home > Nieuws > Algemeen > AH stuurt kinderen met André Kuipers de ruimte in

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

AH stuurt kinderen met André Kuipers de ruimte in

ZAANDAM- Albert Heijn start samen met André Kuipers een landelijke spaaractie waarin kinderen spelenderwijs kennismaken met het thema ruimtevaart. Via de nieuwste VR/AR- technieken stappen kinderen samen met de ruimtevaarder virtueel de ruimte in.

Bij alle AH-winkels zijn vanaf maandag 15 mei 160 gratis ruimtevaartplaatjes, vr-brillen, een verzamelalbum en een speciale André Kuipers flight suit verkrijgbaar. 23 plaatjes zijn voorzien van VR/AR-technieken. Bovendien kunnen klanten vanaf maandag de gratis ruimtevaart-app van de supermarktketen downloaden.

Educatie
In de spaaractie staat educatie centraal. Doel is om kinderen te laten zien hoe boeiend ruimtevaart, wetenschap en techniek zijn en hoe kwetsbaar onze planeet is, laat AH weten. Via de VR-technieken kunnen kinderen virtueel de ruimte ingaan. Terwijl ze ‘genieten’ van de uitzichten, leert Kuipers ze alles over ruimtevaart en krijgen ze het gevoel er zelf te zijn. In AR gaan ze samen met de ruimtevaarder naar verschillende plekken van het zonnestelsel. Met een smartphone of tablet kunnen kinderen rond en door de verschillende ruimtebestemmingen en –objecten ‘bewegen’ en met de plaatjes creëren kinderen hun eigen universum. De nieuwste AR-technologie zorgt volgens Albert Heijn voor een nog ‘rijkere ontdekkingsreis’.

Kuipers
André Kuipers over de actie: “Dit jaar bestaat ruimtevaart 60 jaar, een mooie gelegenheid om met dit thema groots uit te pakken. Zelf heb ik een Albert Heijn verzamelalbum over techniek uit 1953, een tijd waarin ruimtevaart nog niet eens bestond. Vanuit mijn missie om kinderen te laten zien hoe boeiend ruimtevaart, wetenschap en techniek zijn en hoe kwetsbaar onze planeet is, heb ik Albert Heijn benaderd met de vraag of ze een spaaractie rondom ruimtevaart en duurzaamheid interessant zouden vinden. Dit past in hun prachtige, jarenlange traditie.”

Bron: Levensmiddelenkrant