1
17 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Anuga 2017: ‘beurs knapt uit zijn voegen’

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

De zwarte kaas met citroensmaak van het Nederlandse Van der Heiden trok veel belangstelling.
 

Bij Salomon konden bezoekers genieten van alle producten die het bedrijf in de afgelopen tijd heeft geintroduceerd.
 

OrienBites vonden we terug in een gang met diverse minisnacks. In Duitsland steeds meer in opkomst.

Biscuitmaker Van Dijk had geen grote stand, maar de standhouders waren niet ontevreden over de aandacht. Het bedrijf presenteerde onder meer deze cookies in meeneemverpakking.

Cold Brew Coffee van Java House was genomineerd voor de Anuga taste Innovation-award. De cold brew coffee van het amerikaanse bedrijf zal in 2018 ook de Nederlandse markt betreden.

Kokoswater met verbeterde smaak, zoals de maker zelf zegt.

De meeste innovaties vonden we terug in de 'biohal' waar ook een supermarkt werd ingericht met de nieuwste producten.
 

Anuga 2017: ‘beurs knapt uit zijn voegen’

KEULEN – Om alles van de Anuga te zien heb je echt wel vier dagen nodig. Die conclusie kunnen we trekken na bezoek aan de tweejaarlijkse levensmiddelenbeurs in Keulen. Ruim 165.000 bezoekers kwamen van 7 tot en met 11 oktober af op de 7400 standhouders. In alle opzichten een record.

Anuga 2017 kenmerkte zich niet zo zeer door de vele bijzondere innovaties, maar er is wel duidelijk een doorontwikkeling van een aantal trends gaande. Zo waren er ontelbaar veel bedrijven die focusten op vegan. In Duitsland eet al 10 procent van de bevolking vegetarisch en 1 procent eet zelfs helemaal geen dierlijke producten meer. Vegan is dus een enorme groeimarkt. Naast vegan was er uiteraard ook veel aandacht voor free from producten. Geen suiker, geen zout, geen gluten, geen kleurstoffen en ga zo maar door.

Proteïne
Van eerdere edities kenden we al de vele aanbieders van kokoswater, maar kokos heeft veel meer te bieden. Boter, olie, repen, pasta, shakes, overal stoppen fabrikanten kokos in. De lijst van belangrijkste trends wordt echter aangevoerd door proteïne. In bijna ieder innovatief product op de Anuga zagen we de claim: extra proteïne. Proteïnechips bijvoorbeeld, niet vreemd tijdens deze editie van Anuga.

Deze editie van de Anuga gaat voor de meeste standhouders die we spraken de boeken in als een goede beurs, met kwalitatief goede contacten. Wel vonden veel exposanten het erg druk, bijna te druk. “De Anuga knapt toch wel een beetje uit zijn voegen”, zo klonk de gedachte van velen.

Lees meer over de opvallende trends en de innovaties van Nederlandse exposanten in de komende Out.of.Home Shops en Levensmiddelenkrant.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops