1
15 December 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Coca-Cola introduceert een frisdrank voor volwassenen

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Coca-Cola introduceert een frisdrank voor volwassenen

ROTTERDAM- Coca-Cola Nederland haalt Fïnley, een alcoholvrije en caloriearme drank voor volwassenen, naar Nederland. De drank is al op de Belgische en Franse markt verkrijgbaar.

Fïnly is ontwikkeld in het Coca-Cola innovatielab in Brussel. Hier werken specialisten dagelijks aan innovaties en nieuwe producten die moeten aansluiten aan de smaakbehoeftes van consumenten en die inspelen op trends. Eerder werd Fïnly naar eigen zeggen met succes gelanceerd in België en Frankrijk. “Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met Fïnley. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53 procent van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor een doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert en de smaak verfijnt. Hier proberen wij op in te spelen. Fïnley is een lekker alcoholvrij en caloriearm alternatief dat je op diverse momenten kan drinken: als verfrissend drankje in de middag of in de avond”, zegt brandmanager Marieke Liesting.

Smaken
Coca-Cola lanceert zes smaken van het nieuwe drankje op de Nederlandse markt: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Roya. Fïnley is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. De drank heeft bubbels en een ‘bittere noot’,  is licht gezoet met onder andere stevia-extract en telt hierdoor volgens de fabrikant slechts 20 calorieën per 100 ml.

Campagne
De lancering van Fïnley gaat gepaard met een crossmediale campagne waarin Renate Gerschtanowitz de hoofdrol speelt. Renate Gerschtanowitz past goed bij de uitstraling van het merk en is als gezicht van Fïnley onder meer te zien in tv-commercials, advertenties in print en online, PR, outdoor en digital & social media campagnes. De drank is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt en een select aantal bioscopen en tankstations.

 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops