1
18 November 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Column: M&M's

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Column: M&M's

Komende maand mag ik weer met een groep cafetariaondernemers van een fastfoodformule op inspiratiereis naar Londen. Telkens weer een mooie ervaring om door die stad te lopen en je ogen uit te kijken bij de vele verschillende foodconcepten. En misschien nog wel indrukwekkender, de beleving die bij al die concepten wordt gecreëerd door de medewerkers.

Geschreven door Jos Muller, Franchise Partner Human Talent Group

Het lijkt wel of de Engelsen als geen ander begrijpen dat echt en leuk contact van mens tot mens de omzet een enorme boost kan geven. Wat zeker niet mag ontbreken is een bezoek aan de M&M’s World Retail Store. Slechts vijf zijn ervan in de wereld; Las Vegas, New York, Orlando, Shanghai en dus Londen. Als het gaat over beleving dan is deze winkel het summum.

Misschien een beetje over de top, maar al zou je er maar een kwart van overnemen, dan ben je in Nederland al opvallend genoeg. Hoe werkt het dan? Ik neem u mee in mijn ervaring van afgelopen zomer toen ik met mijn dochter van 13 een weekendje Londen deed. (Had ik al gezegd dat ik fan van Londen ben?) Toen we voor de deur stonden, sprak ik nog de enigszins dwingende woorden: “We gaan hier niets kopen hoor, schat, we hebben al genoeg geld uitgegeven.” Mijn dochter knikte bevestigend: “Oké, pap.” Bij binnenkomst stonden er twee medewerkers, een in een geel M&M’s-shirt en de ander in het rood, en die deelden mandjes uit. Of liever gezegd, manden. We kregen een platte schijf aangereikt en als je die bij het handvat aannam, zakte de bodem een meter naar beneden. Genoeg plek voor aankopen dus. “Maar wij gaan niets kopen, schat.”

En dan begint de verbazing, drie etages met allerlei merchandise van M&M’s. T-shirts, pyjama’s, tasjes, rompertjes, knuffels, sleutelhangers, en nog veel meer. Bij de trap naar beneden staat een viertal medewerkers op harde muziek een dansje te doen, samen met een M&M. Jawel, een medewerker in een M&M-pak, die rode. Op de benedenverdieping volgt het hoogtepunt van de winkel. Ik schat zo’n twintig meter wand gevuld met de bekende buizen met alle (!) soorten M&M’s. Alle kleuren en soorten staan er uitgestald. Filmend met mijn mobiel ben ik een minuut bezig om alle buizen vast te leggen. Mijn dochter heeft inmiddels een kleine sleutelhanger gevonden, en kijkt me vragend aan. “Oké schat, doe maar in de mand, die is wel heel leuk.” En de eerste 5 pond zijn uitgegeven. Langs de buizen met M&M’s staan allerlei apparaten om de M&M’s in op te bergen, van auto’s tot ‘kauwgomautomaten’. Slechts 10 pond bij aankoop van een large of extralarge beker M&M’s. Tja, toch wel leuk, dus doe maar. En hoe leuk is het dan om zo’n large beker te vullen met M&M’s. Langs alle buizen lopen en telkens even de hendel open om een ladinkje in de beker te laten vallen. En wat kan er veel in. Past het deksel nog? Kan er nog wat bij? Gevuld lopen we naar de kassa’s, waar een ‘Eftelingrij’ staat.

Als we aan de beurt zijn, vraagt de medewerker aan de kassa, terwijl ze vrolijk een opgerolde handdoek uitzwaait, of we geïnteresseerd zijn, slecht drie pond vandaag. “Is wel leuk, ja, en je broertje zal er ook wel een willen.” Dus dat worden er twee. En tot slot vinden we het vast heel handig om een tas erbij te hebben? Ja, natuurlijk, we kunnen niet over straat met al die spullen los. Dus weer 3 pond. Al met al gaan we met 35 pond aan M&M’s artikelen naar buiten en we gloeien van opwinding.Wat een geweldige winkel, wat een beleving! Ernaast staat de Lego Store en de Nickelodeon Store waar we ook naar binnen gaan. Maar daar hebben we echt niets gekocht.
 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops