22 Oktober 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Euroshop toont laatste technologieën in retailland

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Euroshop toont laatste technologieën in retailland

DÜSSELDORF - Van de nieuwste technologieën voor kassasystemen tot de meest recente marketingtools. Bezoekers kwamen ogen en oren tekort tijdens de Euroshop 2017 in Düsseldorf, ’s werelds grootste retailbeurs die van 5 tot en met 9 maart werd gehouden. In achttien hallen presenteerden 2367 exposanten er hun uitvindingen.

Het kost de volle vijf dagen om een compleet beeld te krijgen van wat de industrie op het gebied van POP-(point-of-purchase) marketing, retailtechnologie, verlichting, winkeldesign, visual merchandising, voedingstechnologie en energiemanagement te bieden heeft. Levensmiddelenkrant bezocht de beurs slechts een dag en pikte de highlights er tussenuit.

Omnichannelshopper
Het thema van de beurs was ‘What retailers want today and will need tomorrow’. Naast de vele POP-marketing aanbieders (what retailers want today) en fantastische mooie stands van store designers en visual merchandisers was het opmerkelijk druk in de hallen van retailtechnologie (and will need tomorrow). De jacht van retailers op de kritische ‘mobiele’ omnichannelshopper en verdere optimalisatie van de winkelvloer (winstgevendheid) is de industrie niet onopgemerkt gebleven. Dat blijkt wel uit de vele aanbieders met grote stands rond bijvoorbeeld omnichannel e-commerceplatforms, NFC-, Beacon- en Bluetooth- instoremarketing(management)-tools.

Shoppergedrag
Daarnaast zien we een verdere opmars van ‘Integrated Shopper Behavior Strategy Solutions’. Veelal slimme camera’s of tracking systemen die continu het shoppergedrag analyseren. Niet zozeer de mooie heatmaps die het gedrag visualiseren, maar de realtimekoppelingen (en bijbehorende analyses) naar bijvoorbeeld POS-data en personeelsbezetting maakt een verdere optimalisatie mogelijk op het gebied van bijvoorbeeld winkellay-out, categorymanagement, assortimentsbepaling en personeelsinzet. Bestpractice-cases laten een shopomzetstijging tot wel 28 procent zien door de winkel aan te passen aan het gedrag van de shopper.

Lees de volledige reportage in Levensmiddelenkrant week 11. Nog geen abonnement? Klik hier om er een aan te vragen.

Bron: Levensmiddelenkrant