23 September 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Omzet duurzame voeding stijgt bij Lidl

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Omzet duurzame voeding stijgt bij Lidl

HUIZEN – Bij Lidl is het omzetpercentage van voeding met een duurzaamheidskeurmerk de afgelopen twee jaar gestegen van 13,5% naar ruim 19%.

Dat impliceert dat een gevulde boodschappentas van klanten maar liefst 40% duurzamer is geworden. Deze cijfers blijken uit het maatschappelijk verslag dat de supermarktketen heeft gepresenteerd.

Voor iedereen
Waar twee jaar geleden het omzetpercentage van voeding zoals vis, vlees, koffie, thee, chocolade en fruit met een duurzaamheidskeurmerk* op 13,5% stond is dit nu ruim 19%. Deze forse stijging heeft Lidl gerealiseerd door samen met haar leveranciers te investeren in betere productieomstandigheden voor mens, dier en milieu. “Als discount supermarkt is het onze ambitie om duurzaam en gezond eten betaalbaar en toegankelijk te maken voor iedereen. Dit doen we door samen met onze leveranciers verantwoordelijkheid te nemen. Hierdoor kopen Lidl-klanten steeds duurzamere boodschappen voor een Lidl-prijs”, aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl.

Investeren
Lidl geeft in het maatschappelijke jaarverslag aan de komende jaren te blijven investeren in het verduurzamen van voeding. Hierbij is het de ambitie om het verantwoord assortiment met keurmerk jaarlijks met tenminste 10% (omzetpercentage) te laten toenemen, maar ook om met leveranciers op specifieke onderwerpen zoals biodiversiteit en watergebruik stappen te zetten.

Klant betrekken 
Lidl laat zien dat een continue samenwerking met leveranciers, maatschappelijke organisaties en overheden helpt om het duurzaamheidsbeleid steeds verder te ontwikkelen. Nieuw is dat de supermarktketen ook haar klanten meer wil gaan betrekken. “De klant staat centraal in ons handelen en we willen graag van hen horen wat goed gaat, wat beter kan en wat ze van ons verwachten op het gebied van duurzaamheid. Hierbij gaat het om onze gehele bedrijfsvoering, dus over het assortiment maar ook over onze winkels, logistiek en maatschappelijke betrokkenheid”, aldus Simons-Somhorst. Klanten worden de komende tijd in de winkels geïnformeerd over het duurzaamheidsbeleid en geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor het Lidl duurzaamheidspanel

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Kwekkeboom Oven Black Angus Bitterballen

NewForrest introduceert Kwekkeboom Oven Black Angus bitterballen.

Nieuw: Bolletje Bakkers Spelt Kruidnoten

De bakkers van Bolletje hebben een nieuw soort kruidnootje gebakken: Bakkers Spelt Kruidnoten.

Nieuw: Bolletje Noten & Granen Repen

Bolletje bouwt de positie in tussendoortjes verder uit met Noten & Granen Repen.