24 Oktober 2017
Home > Nieuws > Algemeen > Unilever roept Nederlanders op gezondheidscheck te doen

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Unilever roept Nederlanders op gezondheidscheck te doen

DEN HAAG- Unilever en de Hartstichting lanceren dinsdag een campagne om Nederlanders inzicht te geven in hun gezondheid. De partijen roepen mensen op online de Persoonlijke Gezondheidscheck te doen.

De gezondheidscheck is een eenvoudige test, bestaande uit een online vragenlijst die mensen thuis kunnen invullen. Na het doen van deze check ontvangen deelnemers een gezondheidsrapport die ‘concrete handvatten’ levert, om risicofactoren terug te dringen, een gezonde leefstijl toe te passen en vol te houden, laten Unilever en de Hartstichting weten . Een gezonde leefstijl verkleint het risico op het krijgen van veelvoorkomende ziekten, waaronder hart- en vaatziekten.

Gratis
De Persoonlijke Gezondheidscheck inclusief cholesteroltest kost normaal 24,95 euro, maar is vanaf januari gratis bij aankoop van een 500 grams actie-verpakking Becel (Light, Original en Omega3plus). Op deze actieverpakkingen zit een persoonlijke code waarmee gratis de Persoonlijke Gezondheidscheck gedaan kan worden. Wie daarnaast ook de cholesteroltest wil doen, krijgt de daarvoor benodigde materialen kosteloos toegestuurd om de test thuis uit te voeren en op te sturen naar een gecertificeerd laboratorium. Het doel van de campagne is dat 200.000 mensen beter inzicht krijgen in hun leefstijl.

 

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops