1
26 Februari 2018
Home > Nieuws > Assortiment > Jumbo Foodmarkt voegt beleving toe aan kw-schap

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Jumbo Foodmarkt voegt beleving toe aan kw-schap

NIEUWVEEN – Naast een innovatieve combinatie van horeca en versmarkt is de nieuwe Jumbo Foodmarkt in Breda ook zeer onderscheidend met haar afdeling kruidenierswaren. Fabrikanten krijgen er alle ruimte om innovatieve presentaties te testen.

De helft van de 6000 vierkante meter grote Jumbo Foodmarkt wordt in beslag genomen door de overweldigende verspresentaties. Hiermee zet de Veghelse formule in supermarktland een nieuwe standaard voor het begrip ‘winkelbeleving’. Deze attractieve manier van boodschappen doen is doorgetrokken op de afdeling kruidenierswaren, zoals te zien is op de foto's onderaan dit artikel.

Klik hier voor een uitgebreide foto-impressie. 

Strak
Ten opzichte van de warme en ambachtelijke uitstraling op het gigantische versplein heeft Jumbo op de kw-afdeling gekozen voor een efficiënte en strakke inrichting. Op de vloer liggen grote grijze betontegels die in combinatie met de lange rijen hoge schappen het geheel een magazijnachtige aanblik geven. Deze eentonigheid wordt op willekeurige plaatsen doorbroken door innovatieve presentaties van fabrikanten.

Mini-automaat
De meest opvallende toevoeging aan de kw-afdeling is de mini’s -automaat van De Ruijter. Via een beeldscherm maken klanten hier een keuze uit mini-verpakkingen hagelslag of jam die via een luikje in een kartonnen doosje vallen: 4 stuks kosten 99 cent. Daarnaast hebben ook foodmerken als Haribo, Chupa Chup en Leffe een bijzondere schappresentatie. Bij het meubel van de Duitse snoepmaker kunnen klanten zelf snoep scheppen, het bekende lollymerk heeft een zeer in het oog springend schap en de liefhebbers van speciaalbieren kunnen zelf een sixpack samenstellen, daaronder veel aandacht voor het lokale pilsmerk Breda.

Trend
“Retailers zoeken naar onderscheid en beleving op de winkelvloer, ook bij kruidenierswaren. De nieuwe Foodmarkt geeft daarvoor een goede eerste aanzet”, zegt shoppermarketingexpert Art Frickus. Internationaal ziet hij dat fabrikanten meer ruimte krijgen om op de winkelvloer merken te activeren. “Walmart en dochter Asda doen dat al langer. Zo’n machine als de mini-automaat van De Ruijter wordt dan bijvoorbeeld betaald vanuit het marketingbudget en niet vanuit het verkoopbudget. Als je dat als fabrikant exclusief doet in samenwerking met een retailer dan krijg je meer ruimte voor je merk.”

Teeez
Ook op non-foodgebied toont de Jumbo Foodmarkt nieuwe producten en presentaties. Op de drogisterijafdeling staat een meubel van Teeez Cosmetics. Dit uit Nederlandse afkomstige merk is doorgaans alleen verkrijgbaar bij de betere parfumerieën. Een leverancier van ballonnen heeft bij een van de kassa’s ruimte gekregen voor een allerlaatste verkoopkans in de winkelroute. Daar zweven zes ballonnen hoog in een kooi, wachtend op begerige kinderblikken.

Lees ook: Jumbo Foodmarkt: food in nieuwe dimensie

Bron: Levensmiddelenkrant