15 Oktober 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Coca-Cola lanceert nieuwe zomercampagne

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Coca-Cola lanceert nieuwe zomercampagne

ROTTERDAM Consumenten zijn steeds minder gericht op ‘hebben’ en steeds meer op ‘beleven’, dat denkt Coca-Cola. De frisdrankproducent gaat in een nieuwe tv-commercial consumenten inspireren en kans te laten maken op ‘first time experiences’.

Het merk geeft tijdens deze zomercampagne ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66 roadtrip in de States. First time experiences is ook waar het om draait in de nieuwe zomer tv-commercial met Mr. Hadley. De Campagne is een vervolg op het thema ‘Break Free, with a Coke that’s sugarfree’, dat is ingezet met de tv-commercial met Mr. Hadley in de hoofdrol.

“De zomer komt er weer aan”, zegt Daan Berendsen, Senior Brand Manager voor Coca-Cola in Nederland over de campagne. “Het drinken van een ijskoude Coca-Cola hoort bij het ultieme zomergevoel. Het is de tijd van het jaar waarbij mensen erop uit trekken en samen nieuwe ontdekkingen doen. Want dat is waar we meer en meer naar op zoek zijn: minder hebben en houden, maar juist veel meer doen, beleven en ontdekken.”

Actie
De campagne loopt van 10 mei tot en met 31 augustus 2018. De actieverpakkingen van Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola light zijn voorzien van de vermelding ‘Ontdek de zomer & win’. Consumenten kunnen meedoen aan de winactie door zich aan te melden en de verpakking te scannen op de actiewebsite

Recycle
De Coca-Cola verpakkingen hebben ook een metamorfose ondergaan. Vanaf nu staat op alle labels, blikjes en flessen voor het eerst de boodschap ‘I am 100 % recyclable’ en op de PET-doppen: ‘Please Recycle’. Berendsen: “Door de komende maanden alleen al 160 miljoen verpakkingen te voorzien van deze boodschap die in lijn is met het eindshot van de tv-commercial, willen we consumenten stimuleren om bewust om te gaan met hun lege verpakkingen. Zo hopen we dat mensen die van onze producten genieten dat ook duurzaam doen: door alle verpakkingen te recyclen. Hier kunnen dan weer nieuwe verpakkingen van gemaakt worden.”

Bron: Levensmiddelenkrant