18 Oktober 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Nestlé zet belangrijke stap in babyvoeding

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Nestlé zet belangrijke stap in babyvoeding

NUNSPEET - Nestlé heeft de volgende stap gezet in haar missie om de levenskwaliteit van consumenten te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. In de babyvoedingfabriek in Nunspeet opende het levensmiddelenconcern de eerste op wetenschap gebaseerde productielijn voor baby’s die aan een ernstige koemelkeiwitallergie lijden.

De fabriek in Nunspeet is de enige locatie ter wereld waar deze specifieke babyvoeding in productie is. De feestelijke ceremonie was tevens het startsein voor de 150-jarige aanwezigheid van Nestlé in Nederland. Ook koning WillemAlexander was aanwezig bij de opening van de productielijn. Nestlé heeft bijna 100 miljoen euro geïnvesteerd om die lijn te kunnen starten. Dankzij Alfamino, zoals het specifieke kindervoedingproduct heet, kunnen baby’s met een koemelkeiwitallergie van over de hele wereld alsnog een gezonde start in het leven krijgen, zo meldt het bedrijf. “Door middel van hoogwetenschappelijke kennis en technologie kunnen we eiwitten zó klein snijden, dat het lichaam van een baby deze niet meer herkent als melkeiwit. Daardoor kan het kindje alle voedingsstoffen tot zich nemen die het nodig heeft, zonder dat het een allergische reactie krijgt”, zegt Marc-Aurel Boersch, ceo van Nestlé Nederland. Vanuit de fabriek in Nunspeet levert Nestlé babyvoeding aan meer dan 140 landen.

Toekomstmuziek
Het levensmiddelenconcern is volgens Boersch continu bezig met de gezondheid van de consument. “We hebben het nu steeds over de eerste duizend dagen van een kind onder het motto start healthy, stay healthy . We zullen daar in de verre toekomst nog een stap in verder gaan.” De ceo doelt daarmee op de algehele gezondheid van consumenten. “We willen consumenten, zowel mannen als vrouwen, al voor de bevruchting gezonder maken, ze daar bewust van maken. We doen hiervoor continu wetenschappelijk onderzoek in samenwerking met de WUR. Hoe we de consument daadwerkelijk gaan helpen gezonder te worden, dat kan ik nu nog niet zeggen, dat is toekomstmuziek. Het kan in de vorm van advies, maar wellicht ook in de vorm van speciaal ontwikkelde producten.”

Bron: Levensmiddelenkrant