26 Mei 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Unilever dreigt met terugtrekken advertenties

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Unilever dreigt met terugtrekken advertenties

LONDEN- Unilever dreigt advertenties bij digitale platforms zoals Google en Facebook weg te halen als die sociale media voor verdeeldheid zorgen, aanzetten tot haat of onvoldoende maatregelen nemen om kinderen te beschermen. Dat heeft zakenkrant Financial Times opgetekend uit een speech van het hoofd marketing bij het Brits-Nederlandse was- en voedingsmiddelenconcern.

“Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we geen situatie hebben waarin consumenten niet vertrouwen wat ze online zien'', aldus Keith Weed van Unilever. De techreuzen moeten daarom stoppen met “slaapwandelen” en actie ondernemen, vindt hij. Er is de laatste tijd veel kritiek over bijvoorbeeld nepnieuws dat via sociale media wordt verspreid.

Het concern achter merken als Unox, Bertolli, Axe en Dove besteedde volgens de zakenkrant vorig jaar in totaal 7,7 miljard euro aan marketing. Sinds de levensmiddelengigant ongeveer een jaar geleden een overnamepoging van Kraft Heinz heeft afgeslagen neemt Unilever dat budget wel onder de loep. De hoeveelheid tv-commercials voor alle merken is bijvoorbeeld al teruggebracht.

Bron: ANP

Introducties & Acties

Nieuw! Almhof Roomyoghurt Wereld Editie Hawaï Kokos

Een wiegende hangmat tussen de palmbomen, een stralende zon en het geluid van kabbelende golven aan...

Nieuw recept Original Capri-Sun

Original Capri-Sun bevat vanaf week 14 een combinatie van suiker, stevia - een zoetstof van...

Nieuw! Almhof Hoekje Wereld Editie New York

Na de zeer succesvolle introductie van Hoekje Venetië komt Almhof met een nieuwe Wereld Editie!