25 September 2018
Home > Nieuws > Fabrikanten > Unilever uit kritiek op reclamebureau

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Unilever uit kritiek op reclamebureau

CANNES- Het systeem van veel verschillende reclamebureaus onder de vlag van moederbedrijf WPP, werkt niet meer. Dat heeft Unilevers marketingdirecteur Keith Weed gezegd. Unilever is een van de grootste klanten van het Britse WPP.

Unilever besteedt jaarlijks zo'n 7 miljard euro aan reclame-uitingen. Weed zegt het bestuur van WPP aan te hebben gesproken over de strategie. WPP verkeert in een moeilijke periode na het opstappen van topman Martin Sorrell, die van misbruik en wangedrag werd beschuldigd. Onder Sorrells leiding groeide WPP uit tot een enorm bedrijf dat bestond uit honderden reclamebureaus. Die concurreerden soms met elkaar in plaats van samen te werken, meent Weed. “Voor mij werkt dat systeem niet echt. Daar moeten ze aan werken.”'

De marketingdirecteur van Unilever zei ook dat het levens- en verzorgingsmiddelenbedrijf strenger gaat kijken naar zogeheten influencers op sociale media. Als die volgers gekocht hebben, verbreekt Unilever de banden met ze.

Bron: ANP

Introducties & Acties

Nieuw: Koopmans Cake Gemak

Koopmans speelt in op de gemakstrend met het introduceren van Koopmans Cake Gemak.

Nieuw: Koopmans cakemixen

Koopmans introduceert dit najaar drie nieuwe, toegankelijke cakevarianten: een frisse citroencake,...

Nieuw: Dr. Oetker Glamourmix

Dr. Oetker brengt weer een nieuwe decoratiemix naar het bakschap: Dr. Oetker Glamourmix.