15 Augustus 2018
Home > Nieuws > Handel > Branche > Jumbo breidt assortiment Foodmarkt uit

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Het is de vierde Foodmarkt die supermarktketen Jumbo heeft geopend.

Het wijnassortiment is uitgebreid met 130 wijnen.

Het brood is allemaal van La Place.

De chocolatier die bekend is van La Place is onderdeel geworden van de Foodmarkt.

Agf is een dominante factor in de Foodmarkt.

Nieuw is de Mexicaanse keuken waar onder andere taco’s en nacho’s worden verkocht.

Chocola in de vorm van een sneaker of hartje staat centraal op de chocolaterieafdeling.

Jumbo breidt assortiment Foodmarkt uit

UTRECHT - Jumbo heeft onlangs haar vierde Foodmarkt geopend. In het centrum van de Utrechtse wijk Leidsche Rijn is de winkel van 3500 vierkante meter gevestigd. Jumbo legt de nadruk op vers en volgt de opkomst van pokébowls.

Dat vertelt Ralph Bertrand, directeur formule & format. Het assortiment van Jumbo Foodmarkt is in deze vestiging uitgebreid met honderden producten, in totaal staan er in de winkel meer dan 20.000. “We hebben bijvoorbeeld 130 nieuwe wijnen toegevoegd aan het assortiment. Die zijn in de winkel ook zo neergezet dat het voor consumenten makkelijk wordt om te kiezen welke wijn ze kopen. Een mooie witte wijn voor bij de vis of een stevige rode wijn voor bij een gerijpte biefstuk”, vertelt Bertrand.

Er zijn veel artikelen bijgekomen, maar geen productgroepen verdwenen ten opzichte van andere Foodmarkten. “We brengen wel nuances aan binnen de categorieën, zodat we goed aansluiten op de lokale behoeften van de consument. Waar we in Breda extra veel ruimte gaven aan cosmetica, hebben we dat hier teruggebracht en meer ruimte gegeven aan bijvoorbeeld speciaalbier. In Utrecht wordt veel speciaalbier geproduceerd en deze bieren hebben hier een plek gekregen.”

Dominante factor
Vers krijgt in deze vestiging de hoofdrol. “De wereldkeukens van La Place en de versafdeling zijn een dominante factor in de Foodmarkt. Klanten willen én vers én makkelijk én gezond én lekker eten. Vandaar dat we daar op elke versafdeling en in elke keuken naar streven, evenals het aanbieden van veel seizoensproducten. Op de visafdeling worden bijvoorbeeld verse spiesen gemaakt die zo op de barbecue kunnen en we hebben extra services op de agf-afdeling, zoals het schillen van de asperges”, aldus Bertrand. De seizoensproducten waaronder asperges worden niet alleen aangeboden op de versafdeling, maar komen ook bij de verse maaltijden in de keukens van La Place naar voren. Daarnaast worden er wokpakketten mee gemaakt zodat klanten ook kunnen varieren met de bereiding van asperges of een andere seizoensproduct. “Op deze manier kunnen we klanten inspireren die nog niet weten wat ze die avond willen eten.”

Trends
Een grote verandering ten opzichte van de andere Foodmarkten is dat La Place in deze vestiging volledig is geïntegreerd in het assortiment. “We zijn continu bezig om elkaar te versterken, La Place en Jumbo. La Place is een concept dat bewezen succesvol is, dus het is vanzelfsprekend dat we steeds meer van de producten gaan verkopen in de winkels”, vervolgt Bertrand zijn verhaal. Een nieuwe keuken binnen de Foodmarkt is Mexicaans en aan de Aziatische keuken zijn nieuwe producten toegevoegd. “De pokébowl mag in de moderne Aziatische keuken niet ontbreken. Dat is een gerecht dat we nu ook ter plaatse bereiden en verkopen”, vertelt hij. Een geheel nieuw element dat is geïntroduceerd bij de vierde Foodmarkt is de chocolaterie. “Dit was altijd al een succes bij La Place en ook nu zien we dat weer terug. De merengues vliegen als warme broodjes over de toonbank. Als het succesvol blijkt, dan gaan we het uitrollen naar toekomstige foodmarkten”, aldus de directeur formule & format.

Bron: Levensmiddelenkrant