31 Maart 2015
Home > Nieuws > Handel > Drankblikje viert 75-jarig jubileum

Drankblikje viert 75-jarig jubileum

BELGIË - De organisatie van blikjesfabrikanten Beverage Can Makers Benelux (BCM Benelux) viert dit jaar het 75-jarig jubileum van het drankblikje. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de Nederlandse consument negatief over blik is. “Onterecht, want 88 procent van de blikjes wordt gerecycled.”

Nederland en België loopt voorop in Europa als het gaat om het recyclen van blikverpakkingen. De consument is echter niet altijd bekend met de hernieuwbaarheid van blik, zegt Ubbo Ubbens, sectormanager bij Stichting Kringloop Blik (SKB) in een interview met Verpakkingsmanagement. Blik is nog altijd in ontwikkeling. Zo is het gewicht van een blikje in 40 jaar tijd met 30 procent verlaagd en zijn er steeds meer bedrukkingmogelijkheden.

Bron: 

Introducties & Acties

NIEUW: Koopmans Pannenkoeken Volkoren

Volkoren is sterk in opkomst, met veel noviteiten binnen verscheidene categorieën....

Nieuwe smaken Aziatische crackers Mitsuba

Naast de bekende rijstcrackers voegt Mitsuba nu twee nieuwe smaken toe aan haar assortiment,...

NIEUW: Koopmans Havermoutkoekjes

Havermout is hot! De mediaaandacht is groot, de omzet groeit sterk en online wordt er...

Boodschappenlijsttrekkersdebat

Dirk neemt politiek debat op de hak

Fotorepo Zwitserse verswinkel

Manor geen super, maar keuken