26 November 2014
Home > Nieuws > Handel > Drankblikje viert 75-jarig jubileum

Drankblikje viert 75-jarig jubileum

BELGIË - De organisatie van blikjesfabrikanten Beverage Can Makers Benelux (BCM Benelux) viert dit jaar het 75-jarig jubileum van het drankblikje. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de Nederlandse consument negatief over blik is. “Onterecht, want 88 procent van de blikjes wordt gerecycled.”

Nederland en België loopt voorop in Europa als het gaat om het recyclen van blikverpakkingen. De consument is echter niet altijd bekend met de hernieuwbaarheid van blik, zegt Ubbo Ubbens, sectormanager bij Stichting Kringloop Blik (SKB) in een interview met Verpakkingsmanagement. Blik is nog altijd in ontwikkeling. Zo is het gewicht van een blikje in 40 jaar tijd met 30 procent verlaagd en zijn er steeds meer bedrukkingmogelijkheden.

Bron: 

Introducties & Acties

Dr. Oetker introduceert Swirl Cookies

De nieuwe trend ‘cookies’ is hard op weg om ons land te veroveren. Daarom introduceert...

Warsteiner geeft Mercedes Benz weg

Warsteiner heeft de consumentenactie 'Het beste van Duitsland' afgesloten met de uitreiking...

Dr. Oetker Verwen Bakmixen

Dr. Oetker introduceert drie nieuwe varianten binnen de Verwen-range.

Lidl 2 Sterren-vlees

Veehouder promoot knuffelkoeien

ShopperDoctor over oudere klant

Senioren Hema ouderen
Loyaliteit groeit bij sfeer en contact

AH Sinterklaas-campagne

AH-letters stellen teleur, maar dan..