01 Maart 2015
Home > Nieuws > Handel > Drankblikje viert 75-jarig jubileum

Drankblikje viert 75-jarig jubileum

BELGIË - De organisatie van blikjesfabrikanten Beverage Can Makers Benelux (BCM Benelux) viert dit jaar het 75-jarig jubileum van het drankblikje. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de Nederlandse consument negatief over blik is. “Onterecht, want 88 procent van de blikjes wordt gerecycled.”

Nederland en België loopt voorop in Europa als het gaat om het recyclen van blikverpakkingen. De consument is echter niet altijd bekend met de hernieuwbaarheid van blik, zegt Ubbo Ubbens, sectormanager bij Stichting Kringloop Blik (SKB) in een interview met Verpakkingsmanagement. Blik is nog altijd in ontwikkeling. Zo is het gewicht van een blikje in 40 jaar tijd met 30 procent verlaagd en zijn er steeds meer bedrukkingmogelijkheden.

Bron: 

Introducties & Acties

Optimalisatie van het M&M’s® portfolio

M&M’s® lanceert vanaf week 10 een optimalisatie van het M&M’s®...

Old Amsterdam: genieten van heerlijke smeerbare oude kaas

Dat de introductie van Old Amsterdam Crème gesmeerd is gelopen weet u natuurlijk al. Een...

Nieuw: Mora Chick-ins

Mora heeft weer iets nieuws: Chick-ins. Heerlijk krokante kiphapjes met een verrassend lekkere...

Om naar vlaggenschip in 44 seconden

Nieuwste AH XL in sneltreinvaart

Reality-soap van Dirk

Dirk haakt in op BZV

Gretige Lidl-shoppers

'Rustig alstublieft mensen!'