18 December 2014
Home > Nieuws > Handel > Drankblikje viert 75-jarig jubileum

Drankblikje viert 75-jarig jubileum

BELGIË - De organisatie van blikjesfabrikanten Beverage Can Makers Benelux (BCM Benelux) viert dit jaar het 75-jarig jubileum van het drankblikje. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de Nederlandse consument negatief over blik is. “Onterecht, want 88 procent van de blikjes wordt gerecycled.”

Nederland en België loopt voorop in Europa als het gaat om het recyclen van blikverpakkingen. De consument is echter niet altijd bekend met de hernieuwbaarheid van blik, zegt Ubbo Ubbens, sectormanager bij Stichting Kringloop Blik (SKB) in een interview met Verpakkingsmanagement. Blik is nog altijd in ontwikkeling. Zo is het gewicht van een blikje in 40 jaar tijd met 30 procent verlaagd en zijn er steeds meer bedrukkingmogelijkheden.

Bron: 

Introducties & Acties

Milner: de lekkerste kaas van Nederland

Milner is uitgeroepen tot de lekkerste kaas van Nederland in de Nationale Kaastest 2014 van Natuur...

Dr. Oetker Verwen Bakmixen

Dr. Oetker introduceert drie nieuwe varianten binnen de Verwen-range.

Fijne feestdagen met M&M’s® limited edition

Kerst is hét moment om uit te pakken. Daarom presenteert M&M’s, Nederlands grootste...