26 April 2015
Home > Nieuws > Handel > Drankblikje viert 75-jarig jubileum

Drankblikje viert 75-jarig jubileum

BELGIË - De organisatie van blikjesfabrikanten Beverage Can Makers Benelux (BCM Benelux) viert dit jaar het 75-jarig jubileum van het drankblikje. Onderzoek wijst uit dat driekwart van de Nederlandse consument negatief over blik is. “Onterecht, want 88 procent van de blikjes wordt gerecycled.”

Nederland en België loopt voorop in Europa als het gaat om het recyclen van blikverpakkingen. De consument is echter niet altijd bekend met de hernieuwbaarheid van blik, zegt Ubbo Ubbens, sectormanager bij Stichting Kringloop Blik (SKB) in een interview met Verpakkingsmanagement. Blik is nog altijd in ontwikkeling. Zo is het gewicht van een blikje in 40 jaar tijd met 30 procent verlaagd en zijn er steeds meer bedrukkingmogelijkheden.

Bron: 

Introducties & Acties

Duvel Tripel Hop 2015 met nieuwe hop Equinox

Duvel heeft dit jaar een extra bijzondere Duvel Tripel Hop. Naar jaarlijkse traditie selecteerden...

Crystal Clear Sparkling Lemon Cactus

Crystal Clear biedt binnen de frisdrankcategorie een lekkere en verantwoorde keuze, met minder dan...

Nieuw: Mountain Dew Game Fuel

Na twee jaar wordt de Mountain Dew range uitgebreid met een verfrissende Cherry-variant.