25 September 2018
Home > Nieuws > Handel > EU start campagne tegen daling broodconsumptie

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

EU start campagne tegen daling broodconsumptie

WAGENINGEN- De Europese Unie en verschillende bakkerijbrancheorganisaties zijn een campagne begonnen om de broodconsumptie te stabiliseren.

Vanuit Nederland wordt de campagne gesteund door NVB, NBOV en NEBAFA. België doet mee met FBGG, UNIFA, KVBM, Instituut Brood & Gezondheid VZW en Bakkers Vlaanderen. Volgens een persbericht van het Nederlands Bakkerij Centrum heeft de broodconsumptie de afgelopen jaren een deuk opgelopen, door  onder meer de negatieve gevolgen van brood die via (sociale) media zijn verspreid. Daardoor is het vertrouwen in brood afgenomen, aldus het persbericht.

Ode
Met de samenwerking van alle partijen wordt de komende drie jaar het brood in de schijnwerpers gezet. Daarmee wordt er een ‘ode’ gegeven aan brood, zo staat in het persbericht. De campagne zal de consument bevestigen dt brood lekker, veelzijdig en voedzaam is. Via televisie, radio, websites, sociale media, tastings en evenementen zullen consumenten worden bereikt met deze campagne. 

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Dr. Oetker Verwen Brookies

Dr. Oetker Verwen Brookies combineert de kwaliteiten van twee klassiekers: het smeuïge van brownie...

Nieuw: Koopmans Appeltaart met 25% extra deeg

Naast de vertrouwde variant Koopmans Appeltaart introduceert Koopmans Appeltaart extra deeg. 

Nieuw: Koopmans Cake Gemak

Koopmans speelt in op de gemakstrend met het introduceren van Koopmans Cake Gemak.