25 September 2018
Home > Nieuws > Handel > Formules > Aanbiedingen supermarkt spelen grote rol bij omzet

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Foto: Huib de Jonge

Aanbiedingen supermarkt spelen grote rol bij omzet

AMSTELVEEN- De Nederlandse supermarkten hebben in november meer omzet behaald dan in dezelfde maand vorig jaar, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. Aanbiedingen vormen een steeds groter aandeel van de totale omzet.

Van de totale omzet was 19,3 procent in de aanbieding. Vooral schoonmaakartikelen (41,5%) en bier (36,0%) worden steeds vaker middels een aanbieding verkocht maar ook bij versgroepen zoals verse maaltijden/pizza’s (25,6%), vlees/gevogelte/vis (21,9%) en agf (21,7%) ligt dit aandeel bovengemiddeld. Ook bij home care & personal care (34,1%) stijgt het aandeel. Welgestelde gepensioneerden maken het meest gebruik van aanbiedingen. Hoewel er op alle dagen een stijgende lijn in de aankoop van aanbiedingen te zien is, neemt het belang af naarmate de week vordert. Zo wordt op maandag 20,5% via een aanbieding verkocht, op zaterdag is dit nog 17,7%. 

De omzet van de supermarktbranche ging met 3,2 procent omhoog naar 3,4 miljard euro. Het aantal kassabonnen nam weliswaar met 3,5 procent af, maar de gemiddelde waarde per bon ging bijna 7 procent omhoog naar 23,98 euro.

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Koopmans Cake Gemak

Koopmans speelt in op de gemakstrend met het introduceren van Koopmans Cake Gemak.

Nieuw: Koopmans cakemixen

Koopmans introduceert dit najaar drie nieuwe, toegankelijke cakevarianten: een frisse citroencake,...

Nieuw: Dr. Oetker Verwen Brookies

Dr. Oetker Verwen Brookies combineert de kwaliteiten van twee klassiekers: het smeuïge van brownie...