25 September 2018
Home > Nieuws > Handel > Formules > Ondernemersduo opent derde Dagwinkel

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Peter Kattenberg en Patrick Wortman.

Ondernemersduo opent derde Dagwinkel

NIEUWEGEIN - In het Utrechtse Nieuwegein hebben ondernemers Patrick Wortman en Peter Kattenberg hun derde Dagwinkel geopend. “De winkel is ingericht volgens het nieuwste format van Van Tol.”

Dat vertelt Wortman aan Levensmiddelenkrant. Wortman en Kattenberg hebben ook Dagwinkels in Driebruggen en Nieuwerbrug aan den Rijn. De twee vrienden leerden elkaar kennen op 16-jarige leeftijd bij een C1000-winkel in Leusden. Beiden zijn sinds die tijd werkzaam gebleven in de retail en hebben diverse functies gehad. Drie jaar geleden kregen ze de kans om voor zichzelf te beginnen. De winkel in Nieuwegein ging eerder dit jaar failliet onder een andere ondernemer. “Eind juni heeft Van Tol contact met ons opgenomen of wij deze winkel wilden runnen. De ambitie om meer winkels te hebben is er namelijk altijd al geweest”, vertelt de ondernemer. Het is voor Wortman een raadsel waarom de winkel het op deze locatie eerder niet heeft gered. “Onze andere winkels hebben een hoge omzet en nu hebben we hier de kans gekregen om dat weer voor elkaar te krijgen. De omwonenden zijn blij dat de winkel is heropend, maar dan met andere ondernemers”, zegt Kattenberg.

Exclusief
De Dagwinkel bevindt zich in de wijk Vreeswijk waar een mix van mensen woont, van oud tot jong. De winkel is volledig ingericht volgens het nieuwste format van Van Tol Versunie, waarbij de nadruk nog meer op vers is komen te liggen. Daarmee wil de formule zich onderscheiden van de grote supermarktketens die op steenworpafstand liggen. “Je komt binnen op de versafdeling, waar we het verschil proberen te maken met andere supermarkten. We hebben aardbeien in het assortiment die een stuk duurder zijn dan bij Albert Heijn of Jumbo, maar het zijn exclusieve producten die enkel worden verkocht door Versunie”, legt Wortman uit. In de winkel van circa 300 vierkante meter is een groot meubel geplaatst, waar onder meer de noten vers worden gebrand en de vleeswaren worden gesneden. “We pakken het hier anders aan dan in Nieuwerbrug aan den Rijn en Driebruggen. Hier ligt de focus op meer beleving en de producten van Meesterhand. In de andere winkels is daar niet voldoende ruimte voor.”

Trends
De ondernemer is zich ervan bewust dat andere supermarktketens vooroplopen met alle trends en nieuwe producten. “Als het gaat om innovaties van grote fabrikanten zoals Unilever, dan kunnen wij niet tegen de grote formules op. Wij hebben dat soort producten veel later in het assortiment”, vertelt Wortman. Hij neemt genoegen met minder producten, zolang de service maar op topniveau is. Dat is namelijk het succes van de winkels, volgens Wortman. “Even meelopen naar de auto, bijvoorbeeld.” In de retailwereld ziet Wortman een hoop veranderen, maar over het volgen van trends heeft hij een duidelijke mening. “Je moet het minimaal houden, dus geen tientallen soorten superfoods inkopen. Kies dan voor een aantal. Ik heb een paar zuidvruchten in het assortiment en het populaire chiazaad”, legt de ondernemer uit. “Je moet wel meedoen met trends, maar uiteindelijk wegen kwaliteit en service zwaarder.”

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Dr. Oetker Glamourmix

Dr. Oetker brengt weer een nieuwe decoratiemix naar het bakschap: Dr. Oetker Glamourmix.

Nieuw: Koopmans cakemixen

Koopmans introduceert dit najaar drie nieuwe, toegankelijke cakevarianten: een frisse citroencake,...

Nieuw: Koopmans Appeltaart met 25% extra deeg

Naast de vertrouwde variant Koopmans Appeltaart introduceert Koopmans Appeltaart extra deeg.