25 September 2018
Home > Nieuws > Handel > Formules > Spar to go-concepten bloeien in Dublin door high-fresh

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Spar to go-concepten bloeien in Dublin door high-fresh

DUBLIN - Spar wordt al meer dan vijftig jaar met winkels vertegenwoordigd in Ierland. De supers worden beheerd door groothandel BWGFoods. Deze partij is onlangs een samenwerking aangegaan met de ‘Freshly Chopped Salad Bar’.

Geschreven door Frits van Wolveren

Het Ierse ‘Freshly Chopped Salad Bar’ is een jonge onderneming die met name op het gebied van verse to go-concepten met nieuwe proposities succes heeft. Fijngesneden salades die door de klant zelf via een app samengesteld kunnen worden. Choppen, het snijden van sla, is tot kunst verheven. Een gezonde levensstijl, constante kwaliteit en lokale leveranciers vormen het handelsmerk. Medewerkers in de Salad Bars worden Super Star Choppers genoemd. Ze maken gebruik van het speciale mezzalunames. Meerdere Spar-outlets in the city zijn inmiddels met dit concept uitgerust.

Human touch
IGD Retail publiceert periodiek internationale trendrapporten. Recent verscheen een rapport over Dublin. De stad heeft een goede reputatie als het gaat om de ontwikkeling van inspirerende food to go-concepten. Vooral verbeteringen van winkelconcepten op kleinere oppervlakten ontstaan hier. Het draait ook om nieuwe vormen van samenwerking, assortimentsontwikkeling met betrekking tot food to go, een heroriëntatie op gemak, beter inspelen op de behoeften van de klant, nieuw inhoud geven aan het begrip ‘local’ en de essentie van de ‘human touch’. Dat laatste komt naar voren in de diversiteit van counters: de plek waar klant en foodretailer elkaar ontmoeten.

Onderscheidend
De outlet van Spar Dublin in Grafton Street is vlakbij Trinity College en de tentoonstelling van The Book of Kells. Direct naast de Spar is het Tourism Office. Het is een hightrafficpunt in de stad waar dagelijks duizenden toeristen langskomen. Bovendien bezoeken studenten deze food to go-shop. De winkel speelt in op drie eetmomenten: ontbijt, lunch en diner. Daarnaast zijn in de outlet onderscheidende producten te vinden zoals thee van Barry’s (Ierse kwaliteitsthee) en brownies van Otis Spunkmeyer (Californië). Verder zijn koffie, smoothie en afbakbrood standaard.

Succesvol
Al met al kunnen to go-concepten op kleine winkeloppervlakten in de stad, die inspelen op de behoeften van de klant, succesvol zijn, mits voldaan wordt aan gemak, hoge kwaliteit, diversiteit en high priority voor vers.

Bron: Levensmiddelenkrant

Introducties & Acties

Nieuw: Dr. Oetker Glamourmix

Dr. Oetker brengt weer een nieuwe decoratiemix naar het bakschap: Dr. Oetker Glamourmix.

Nieuw: Koopmans cakemixen

Koopmans introduceert dit najaar drie nieuwe, toegankelijke cakevarianten: een frisse citroencake,...

Nieuw: Koopmans Cake Gemak

Koopmans speelt in op de gemakstrend met het introduceren van Koopmans Cake Gemak.