24 Juni 2017
Home > Nieuws > Handel > Spar geeft gas op ombouw én online

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

In Breda is ook een Spar City gevestigd.

Spar geeft gas op ombouw én online

WAALWIJK - Spar werkt aan een krachtiger merk. De formule introduceert daarvoor een nieuwe huisstijl en een nieuwe slogan. Meer vers en meer gemak. Van ‘Mijn Buurt, Mijn Spar, naar ‘je vindt het bij Spar’.

“‘Je vindt het bij Spar past’ beter bij de verschillende formats die we hebben dan ‘Mijn Buurt, Mijn Spar”, zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk. De verandering betekent echter niet dat Spar afstand neemt van haar imago als buurtwinkel. “Wij zijn nog steeds de winkel voor de buurt. Of het nu gaat om de reguliere Spar-winkels, de citystores of Spar university, wij zullen altijd die winkel in de buurt blijven. Zo kent iedereen ons ook”, legt de directeur uit. De nieuwe slogan is volgens Kranendonk veel vaker toe te passen. “Denk aan: ‘De lekkerste croissants, je vindt het bij Spar, zo kunnen we voor elk format wel wat bedenken.” Aan het eind van dit jaar moeten tachtig winkels om zijn naar Spar 3.0

Online
De nieuwe huisstijl wordt ook online doorgevoerd. “De winkels mét online service scoren beter dan de winkels die dat niet aanbieden. Zo’n 1,5 procent komt uit online omzet.” Wel is er nog een weg te gaan wat betreft online bij Spar, zegt Kranendonk. Van de 150 winkels die nu de bestelservice aanbieden, zijn niet alle winkels hier écht actief mee. “We willen eind dit jaar bij alle winkels online zijn. Dat wordt een hele klus.”

Spar enjoy
Bij de formats van Spar hoort ook Spar enjoy, de recreatieformule. “Deze naam introduceren we samen met de nieuwe huisstijl van Spar. Spar enjoy staat niet groot op het dak van de winkels of op de luifels, maar het staat er klein bij. Net als bij Spar city winkel of Spar express”, zegt Kranendonk. Voor alle formats geldt dat deze ook van elkaar zullen ‘lenen’, ze zijn modulair ingericht. Kranendonk: “Je kunt je voorstellen dat de vers belegde broodjes van onze city winkels het ook heel goed doen bij de recreatiewinkels.”

Petrol
Spar begeeft zich sinds enige maanden ook in de petrolbranche met Spar express. Deze winkels presteren boven verwachting zegt Kranendonk. “De omzetontwikkelingen zijn echt veelbelovend. De winkels bij deze tankstations presteren echt beter dan voorheen. Daar hebben we dus alle vertrouwen in.” Volgens algemeen directeur Sjaak Kranendonk (inzet) past ‘je vindt het bij Spar’ beter bij de verschillende formats die Spar heeft. Daarnaast is de slogan ook eenvoudiger in te zetten om bepaalde producten of productgroepen te benadrukken.

Bron: Levensmiddelenkrant