18 Juli 2018
Home > Nieuws > Algemeen > 'AH en Coca-Cola moeten meer doen aan obesitas'

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

'AH en Coca-Cola moeten meer doen aan obesitas'

UTRECHT – De resultaten die het Convenant Gezond Gewicht tot nu toe hebben bereikt zijn teleurstellend. Fabrikanten, supermarkten en de overheid moeten beter samenwerken om de obesitas onder kinderen in Nederland te lijf te gaan.

Dat stelt GGD-directeur Laurent de Vries vrijdag in de Volkskrant. De Vries vindt het Convenant niet onafhankelijk genoeg omdat partners als Albert Heijn een bijdrage betalen. De resultaten van het convenant vallen niet alleen tegen op het gebied van overgewicht.

Volgens De Vries kunnen fabrikanten er aan bijdragen door het gedrag van consumenten positief te beïnvloeden en aanpassingen te doen in haar producten. Zo zou Coca-Cola er volgens de directeur goed aan doen een suikerreductie toe te passen.

Engeland
In Engeland werkt het ministerie van Volksgezondheid samen met Coca-Cola, Unilever en supermarktketen Tesco. Doel van de samenwerking is het verminderen van calorieën in levensmiddelen en consumenten helpen met gedragsaanpassingen. Dat zou in Nederland ook moeten gebeuren volgens De Vries.

Bron: Volkskrant

Introducties & Acties

Appelsientje: Vers geperst sap!

Naast de vertrouwde houdbare sappen introduceert Appelsientje 100% puur vers geperst sap in het...

Nieuw! Alpro Kers en Alpro Mango met meer fruit

Ontdek de nieuwe Alpro plantaardige variaties op yoghurt met meer fruit in de smaken Kers en Mango...

Calvé komt met drie nieuwe smaken

Unilever heeft nog niet heel lang geleden de Calvé Extra Crunchy-variant toegevoegd aan het...