21 Juni 2018
Home > Nieuws > Handel > Formules > Verkoopcijfers Ahold Nederland stijgen

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Verkoopcijfers Ahold Nederland stijgen

AMSTERDAM – De netto-omzet van Ahold in Nederland is vorig jaar met 4,2 procent gestegen naar 10,5 miljard euro. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

De identieke omzetstijging (omzet van Ahold-winkels die in 2010 ook al open waren) was 2,8 procent. Ook het vierde kwartaal laat positieve cijfers zien. De omzetstijging in Nederland bedroeg 2,5 miljard euro, een stijging van 4,3 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. De identieke omzetstijging is 2,9 procent. In Nederland heeft Ahold, naast Albert Heijn, ook de ketens Gall & Gall en Etos en de webwinkel Albert.nl.

Amerika
De omzet in de VS bedroeg in 2011 25,1 miljard dollar, tegen de huidige wisselkoers is dat ongeveer 19,5 miljard euro. Een stijging van 6,6 procent ten opzichte van 2010. De identieke omzetstijging over 2011 in de VS, exclusief valutaschommelingen, is 4,9 procent. Ook in het vierde kwartaal pluste de omzet in Amerika. De netto-omzet steeg met 5 procent naar 5,9 miljard dollar. Identieke omzetstijging exclusief valutaschommelingen was 3,9 procent. In Amerika heeft Ahold vier winkelketens: Giant Landover, Stop & Shop, Martin’s en Giant Food Store. Ook heeft het Peapod, een online bezorgdienst.

Tsjechië en Slowakije
Ook in Oost-Europa boekte Ahold in 2011 een omzetstijging. De netto-omzet bedroeg 1,7 miljard euro, een stijging van 4,8 procent (2,4 procent tegen constante wisselkoersen). Het vierde kwartaal echter pakte minder goed uit. De omzet daalde met 3,5 procent naar 413 miljoen euro, tegen constante wisselkoersen was dat een daling 1,6 procent. In Oost-Europa heeft Ahold twee ketens, namelijk Hypernova en Albert.

Bron: Levensmiddelenkrant