21 Mei 2018
Home > Nieuws > Assortiment > Ahold, Carrefour en Wal-Mart in vizier Greenpeace

Beste bezoeker,

Wij zien dat u een adblocker gebruikt waardoor u alleen advertenties ziet die door uw adblocker worden goedgekeurd.

Ahold, Carrefour en Wal-Mart in vizier Greenpeace

AMSTERDAM – Milieuorganisatie Greenpeace wil, na Nestlé, meer voedselfabrikanten en retailers gaan aansporen tot het stoppen van het gebruik van niet duurzame palmolie. Dat laat de organisatie doorschemeren in een dagbladadvertentie in De Volkskrant waarin Greenpeace Nestlé bedankt voor het staken van het gebruik van ‘foute’ palmolie.

‘Het is gelukt! Nestlé geeft de Orang-Oetan a break!’, zo staat er in de advertentie te lezen. De milieuorganisatie bedankt de A-merkfabrikant voor het overstappen naar het gebruik van duurzaam geproduceerde palmolie, waardoor de laatste bossen van Indoniesië volgens Greenpeace nog gered kunnen worden.

In de advertentie geeft de milieuorganisatie echter ook aan meer bedrijven te gaan aansporen om te stoppen met het gebruik van niet duurzame palmolie. ‘Wat Nestlé kan, moeten andere levensmiddelenconcerns natuurlijk ook kunnen. Greenpeace gaat deze mooie stap van Nestlé dan ook als voorbeeld stellen voor bijvoorbeeld Carrefour, Wal-Mart en Ahold’, stelt de organisatie.

Bron: 

Introducties & Acties

Nieuw recept Original Capri-Sun

Original Capri-Sun bevat vanaf week 14 een combinatie van suiker, stevia - een zoetstof van...

Nieuw! Almhof Roomyoghurt Wereld Editie Hawaï Kokos

Een wiegende hangmat tussen de palmbomen, een stralende zon en het geluid van kabbelende golven aan...

Nieuw! Almhof Hoekje Wereld Editie New York

Na de zeer succesvolle introductie van Hoekje Venetië komt Almhof met een nieuwe Wereld Editie!