ZAANDAM - Albert Heijn-directeur Cees van Vliet onthulde vanochtend de jubileumactie van het 125-jarige AH. De campagne zal draaien om een Zaans huisje waarvoor klanten miniatuurlevensmiddelen kunnen sparen.
Reden waarom Van Vliet de startdatum geheim houdt van de verschillende acties is dat hij niet zit te wachten op kopieergedrag door andere formules. Wel is bekend dat klanten een kartonnen miniatuur Zaans huisje in de winkel kunnen kopen waarbij ze miniversies van verschillende producten kunnen sparen zoals de Delicata chocoladereep, Perla koffie en hagelslag. Ook zijn er vanaf 27 februari AH-postzegels te koop en kunnen klanten een zogeheten Terugblik, een blikken doos die op nostalgische manier verpakt is, kopen. Voor het jubileumjaar is een nieuw logo ontwikkeld waarin acht ‘werelden’ te zien zijn waar AH zich op focust dit jaar zoals duurzaamheid, spraakmakende acties en medewerkers.
Feestweek
Daarnaast organiseert Albert Heijn dit jaar een landelijke feestweek om het jubileum zowel in de winkels, de distributiecentra als op het hoofdkantoor te vieren. Over de invulling van winkelactiviteiten gedurende deze week kunnen ondernemers en filiaalmanagers meedenken volgens Van Vliet. “Er zijn spelregels, maar binnen dat speelveld kunnen er in samenspraak allerlei ideeën gemaakt worden. Voor de week wordt ook een budget per winkel vrijgesteld. De omvang van dit budget is relatief, dat ligt aan de ideeën die er zijn.” De twee Belgische winkels zullen ook mee gaan doen aan de feestweek. Verder organiseert de blauwe formule open dagen bij boeren en telers om de herkomst van hun versproducten te laten zien. Ook is de samenwerking opgezocht met een goed doel in de vorm van een verjaardagspakket voor 61.000 kinderen uit gezinnen met lagere inkomens. Op 10 april 2012 verschijnt een speciale jubileumeditie van Allerhande en halverwege mei komt daar nog eens een kookboek bij met ruim tachtig recepten. Voor het televisieprogramma Andere Tijden van de NTR produceert Networks in samenwerking met Albert Heijn Erfgoed twee documentaires die 24 en 30 mei op televisie te zien zijn. Voor het jubileum heeft Albert Heijn een speciale website gelanceerd.
Bron: