section1_page34_article51_1.jpg V.l.n.r. Roel van der Zande, Frédéric Loos, Daphne Versteegen en Renee van Rens.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: BOLSIUS CLEANLIGHT

SCHIJNDEL – Minimaal afval, maximaal genieten! Dat is de gedachte achter de nieuwste introductie van Bolsius. Een revolutionair refill geurkaarsenconcept waarmee ze de consument een kwalitatieve én bewuste keuze bieden in het Home ambiance schap.

Redactie |

Hoe is de winst van de Beste Introductie bij jullie ontvangen?
Roel van der Zande, business unit manager Benelux : “Het is ontzettend goed nieuws dat Bolsius CleanLight is uitgekozen tot Beste Introductie 2022. Een dergelijke prijs voelt als een kroon op ons werk en enthousiasmeert ons om deze koers door te zetten. CleanLight is goed ontvangen door de consument. Bolsius heeft met dit product een uniek refill geurkaarsconcept op de markt gebracht, dat inspeelt op de behoefte van consumenten om op een duurzamere manier een optimale geurbeleving te ervaren. De introductie afgelopen jaar is vanuit Bolsius breed ondersteund.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen, denken jullie?
Frédéric Loos, head of product development : “Bolsius wil bijdragen aan minder afval op deze planeet. Per geurkaars wordt er gemiddeld 10% wax en 250 gram glas weggegooid. Met CleanLight biedt Bolsius een oplossing waarmee, naast het neerzetten van een optimale geurbeleving, zowel wax als glas wordt bespaard. CleanLight is een gepatenteerd concept, bestaande uit een glazen houder met speciale refill geurkaarsen. Het unieke ontwerp van de dubbelwandige houder zorgt ervoor dat er geen waxresten achterblijven én creëert een onweerstaanbare geurbeleving. De geurkaars brandt volledig op. Hij brandt aantoonbaar schoner en heeft meer branduren dan een gemiddelde geurkaars in glas. Hierdoor zijn er minder vullingen nodig. Na het opbranden dient alleen het lontplaatje verwijderd te worden en kan er gemakkelijk een nieuwe refill geplaatst worden. Minimaal afval, maximaal genieten! CleanLight bestaat uit een startpakket met een houder en een refill. Voor de refills zijn vier geuren beschikbaar. Een mooie innovatie, waarmee we de consument een kwalitatieve én bewuste keuze kunnen bieden in het geurkaarsenschap.”

section1_page34_article51_2.jpg

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
Renee van Rens, brand experience manager : “Met een multidisciplinair team hebben we hard gewerkt aan een plan om te zorgen dat de consument dit najaar niet om CleanLight heen kon. Het betrof een crossmediale aanpak waarbij we CleanLight met een uitgebreide ATL- en influencercampagne in de kijker speelden en zo hebben gezorgd voor een vliegende start van het concept onder meer bij Albert Heijn en Plus maar bijvoorbeeld ook Intratuin.”
Daphne Versteegen, shopper activation specialist , vult aan: “Gelijktijdig aan de ATL-campagne hebben we gezorgd voor maximale zichtbaarheid en confrontatie instore. Belangrijk hierbij waren displays die voorzien waren van speciaal ontwikkelde geur-POS, waar shoppers de heerlijke geuren van CleanLight laagdrempelig konden ervaren. Daarnaast hebben we een uitgebreid pakket aan activaties ingezet om trial van het starterpack te stimuleren. Deze allround aanpak resulteerde in hoge rotaties voor dit concept.”

Welke nieuwe introducties mogen we dit jaar weer verwachten van jullie?
Cerès Cornelissen Bosman, category manager : “Er is nog veel ruimte voor groei binnen de Home Ambiance-categorie. Nog lang niet alle huishoudens gebruiken (geur)kaarsen. De resultaten van CleanLight laten zien dat er ruimte is voor uitbreiding van dit concept. Daarom komt Bolsius dit najaar met een tweede houder, een nieuwe refill geurkaars en ook een geurloze refill, om op die manier een nog bredere groep consumenten te bedienen met dit duurzamere concept.”

"Een mooi product dat ook nog eens vriendelijk is voor onze planeet."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: