section1_page32_article11_1.jpg Thijs de Vos (links) en Jelle Krikke zullen actief blijven bouwen aan mét en zonder suiker.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAARS: FANTA ORANGE NO SUGAR EN FUZE TEA NO SUGAR BLACK TEA RASPBERRY MINT

ROTTERDAM – Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) wint deze editie maar liefst twee keer de prijs voor Beste Introductie, en in beide gevallen gaat het om een suikervrije variant. Thijs de Vos, associate director Customer Activation bij CCEP en Jelle Krikke, brand manager Core Brands & New Beverages bij Coca-Cola Nederland, zien dat de introducties aansluiten bij de veranderende consumentenbehoeften. “Zowel met Fanta als met Fuze Tea blijven we bouwen aan laagcalorische en suikervrije varianten. Zo bieden we de consument altijd keuze.”

Redactie |

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen, wel twee keer zelfs?
“Dit is een mooie erkenning die onderstreept dat we jaar na jaar succesvolle productintroducties weten te lanceren. Het succes van deze suikervrije introducties van Fanta en Fuze Tea benadrukt de relevantie en sluit aan bij de veranderende consumentenbehoeften.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Fuze Tea, gemaakt van een combinatie van thee, fruit en kruiden, is een merk dat sinds de introductie blijft groeien. Ons portfolio bestaat uit verrassende fusionsmaken en is sinds 2022 uitgebreid met suikervrije varianten. Fanta is de sterke marktleider in de flavour-categorie en vooral Fanta orange no sugar zorgt voor sterke groeicijfers. Deze suikervrije variant laat opnieuw zien dat wij geen concessies doen aan de smaak, en met het hoge percentage herhalingsaankopen (51,2%) wordt dit ook bevestigd door de consument. We hebben Fanta orange no sugar niet alleen groots geïntroduceerd bij supermarkten, maar tegelijkertijd ook out-of-home, wat onze aanpak versterkt. Overal waar de consument kiest voor een Fanta orange is er keuze tussen een variant met of zonder suiker.”

"Onze succesvolle suikervrije varianten laten zien dat wij geen concessies doen aan smaak"
section1_page32_article11_2.jpg

Hoe hebben jullie de introducties ondersteund?
“Met de lancering van onze Made of Fusion-campagne leggen we nog meer de nadruk op het feit dat Fuze Tea gemaakt is van thee, fruit en kruiden. Binnen deze campagne krijgen onze suikervrije varianten extra veel aandacht. Daarnaast hebben we vorige zomer ook een grootschalige samplingcampagne opgezet, om zo veel mogelijk consumenten de nieuwe suikervrije Fuze Tea raspberry mint-variant te laten proeven. De lancering van Fanta orange no sugar in het out-of-homekanaal zorgt ervoor dat de consument op nog meer plekken kan genieten van onze fantastische Fanta orange-smaak, zonder suiker. De introductie is gepaard gegaan met een nieuw, verfrissend design en grootschalige support op ons suikervrije portfolio.”

Wat willen jullie retailers meegeven over de winnende producten?
“Wij leren met Fanta heel veel van ons merk Coca-Cola. Coca-Cola zero sugar is zo’n succes geworden, omdat we het heel consistent altijd naast een Coca-Cola regular hebben geplaatst. Zo bieden we de consument keuze en is er een variant voor elke behoefte. Deze strategie volgen we ook met Fanta; we hebben een heerlijke Fanta orange met of zonder suiker! En ook met Fuze Tea zullen we actief blijven bouwen aan de categorie. We zullen de producten consistent blijven ondersteunen met sterke merkactivaties in alle winkels en outlets.”

"Coca-Cola is al jaren een geweldige partner. De suikervrije innovaties van Fanta en Fuze Tea zijn innovatieve en onmisbare producten in de winkel."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: