Buitenland

AH-franchiser Van Ende: 'AH vernieuwend karakter'

BRASSCHAAT - Marco en Natalie van Ende, zelfstandig ondernemers en binnenkort de allereerste franchisers van Albert Heijn in België, denken dat vooral de scherpe prijzen en het sterke concept van de formule succes zullen oogsten bij de Belgische klant.

Joost Agterhoek |

De familie van Ende zit al vijf generaties in de supermarktbranche. Broer Marco en zus Natalie van Ende lichten toe dat ze zelf op zoek waren naar een franchise om de winkel een nieuwe start te geven. Marco van Ende: “Albert Heijn heeft service en een breed assortiment hoog in het vaandel staan. Daarbij heeft de formule een vernieuwend karakter. De winkel is redelijk versleten. Nu is het tijd om te vernieuwen.”

Herinrichting

Het winkelpand van 1200 m2 wordt van binnenuit volledig heringericht. “Het pand zelf blijft staan, maar de inrichting van de winkel wordt volledig gesloopt. De super zal de nieuwste kenmerken van de Albert Heijn-formule gaan dragen.” In de nieuwe winkel zal bijvoorbeeld dagafdekking worden geplaatst. De winkel zal ook volgens de laatste eisen wat betreft duurzaamheid worden ingericht.” Over de implementatie van zelfscan in de winkel zegt Van Ende dat dit nog even kan duren. “Dat zal niet direct met de nieuwe winkel gaan starten, maar later is het natuurlijk mogelijk.” De uitgebreide vlees-afdeling met delicatessen blijft ongewijzigd. “Wel krijgt bijvoorbeeld de vers-afdeling meer ruimte en aandacht.”

Bron:

foto_site_2_small.jpg
foto_site_2_small.jpg