Colruyt test ingesproken boodschappenlijstjes | Levensmiddelenkrant

Colruyt test ingesproken boodschappenlijstjes

HALLE - Colruyt start een test met ingesproken boodschappenlijstjes. “We onderzoeken met onze klanten of spraaktechnologie een efficiënt hulpmiddel is bij het doen van boodschappen.”

Dat zegt marketingdirecteur Guy Elewaut. Klanten spreken hun boodschappen in op hun smartphone met Google Assistent. Deze worden vervolgens vanzelf opgeslagen in de MyColrut-app of op de Colruyt-website. “Het boodschappenlijstje aanvullen kan op elk moment en in elke situatie. Thuis wanneer er iets ontbreekt in de koelkast of onderweg, bijvoorbeeld. Schrijven of typen is niet meer nodig, want het lijstje inspreken volstaat”, legt Elewaut uit. Google werkt momenteel aan de Belgische versie van Google Assistent. In afwachting daarvan verloopt de test met de versie die nu beschikbaar is in Nederland en Frankrijk.

Online
Wanneer klanten hun lijst raadplegen in de app, krijgen ze suggesties voor producten op basis van hun persoonlijke voorkeuren. In de winkel kunnen alle producten op de lijst worden afgevinkt. Daarnaast is het ook mogelijk om de lijst door te sturen naar Collect&Go, de online boodschappenservice van de Belgische formule. “Colruyt wil graag het voortouw nemen op het vlak van innovatie, maar de test moet uitwijzen of onze klanten op deze manier nog makkelijker hun boodschappen kunnen voorbereiden”, stelt de marketingdirecteur.

Sinds de start van MyColruyt in 2016 is de app meermaals uitgebreid met nieuwe toepassingen, zoals het doorsturen van de boodschappenlijst naar Collect&Go en het zoeken van producten op basis van eetgewoonten als glutenvrij of vegan.

Bron: Levensmiddelenkrant