Buitenland

Delhaize verlaagt duizend prijzen

NIEUWVEEN - De Belgische fullserviceformule Delhaize gaat de prijzen van meer dan duizend producten van nationale merken permanent verlagen. Volgens de retailer gaat het om de grootste prijsverlagingsronde sinds jaren.

Willem-Paul de Mooij |

Delhaize geldt traditioneel als een kwaliteitsretailer met een groot aanbod, maar profileert zich sinds enkele jaren meer en meer ook als een echte prijsspeler. De lancering van het budgetmerk 365 was een eerste stap, die werd gevolgd door grootscheepse prijsverlagingen van merkproducten. Die nieuwe politiek heeft Delhaize meer marktaandeel opgeleverd.

Value leader
Volgens Michel Eeckout, de CEO van Delhaize België, voert Delhaize nu de vijfde prijsverlagingsgolf in anderhalf jaar door. "Door ons kwalitatief aanbod en evenwichtig assortiment, twee van onze historische troeven, te combineren met een nog scherpere positionering op nationale merken en een uitgebreid aanbod aan kwalitatieve huismerken aan scherpe prijzen, versterken we verder onze positie als ’value leader’ in de Belgische markt", zegt hij in een persbericht. Als voorbeelden van de huidige prijsverlaging noemt Delhaize onder meer chocopasta van Nutella, dat in de 750 gram-pot ruim 7 procent goedkoper wordt. Een grote doos Pampers Activ Fit Maxi wordt bijna 12 procent goedkoper; een pak Marsrepen kost ruim 13 procent minder dan voorheen.

Bron: De Tijd

delhaize_pils.jpg