Buitenland

Duitse consument vertrouwt Aldi het meest

KEULEN - De discountreus Aldi is in Duitsland de supermarktketen die bij de Duitsers het meeste vertrouwen oproept. Supermarktketen Kaiser’s wordt daarentegen bij de Duitse consument het minste vertrouwen geschonken.

Dit blijkt uit een consumentenonderzoek van het Institut für Handelsforschung in Keulen. Voor het onderzoek is aan vijfhonderd consumenten gevraagd hoe zij de levensmiddelenbranche in het algemeen en tien supermarktketens in het bijzonder vertrouwen. De discounters zijn de duidelijke winnaars. 72 procent van de ondervraagde consumenten noemt discountmarktleider Aldi de meest sympathieke en meest vertrouwenwekkende supermarktformule van het land. De keten scoort het hoogst ondanks het onderkant markt imago.

Kaiser’s scoort in het onderzoek met een consumentenvertrouwen van 41 procent het laagst. De supermarktketen wordt verweten veel te gesloten, ouderwets en traditioneel te zijn. Aldi-concurrent Edeka scoort in consumentenvertrouwen met 66 procent veel lager dan Aldi en eindigde in het onderzoek op de tweede plaats. Zuur voor deze discounter die al twee jaar lang de imagocampagne ‘Wir lieben Lebensmittel’ voert met als doel juist het consumentenvertrouwen te verbeteren. Nummer drie in de top-tien is Rewe met 61 procent.

Lees meer in Levensmiddelenkrant week 12, pagina 21

Bron:

aldi_nieuw_small.jpg
aldi_nieuw_small.jpg