Aldi zet duurzame stappen | Levensmiddelenkrant

Aldi zet duurzame stappen

ESSEN - Aldi Nord heeft in 2018 naar eigen zeggen grote vooruitgang geboekt in haar duurzaamheidsverplichting. Dat blijkt uit de duurzaamheidsrapportage 2018 die de supermarktketen vandaag online heeft gezet.

Aldi richtte zich het afgelopen jaar met name op een duurzamere structurering van de productlijnen, mensenrechten en klimaatbescherming. Zo kan de consument 1024 producten kopen voorzien van een EU biologisch logo. Het aantal producten met dit logo is het afgelopen jaar met 28 procent toegenomen. Ook het aantal fairtrade eigen-merkproducten is toegenomen tot 90. Dit is een stijging van 23 procent.

Hoogtepunten
Daarnaast heeft de supermarkt 1660 ton plastic uit de winkels geweerd. Dit komt vooral door te stoppen met het aanbieden van plastic zakken voor eenmalig gebruik. Ook is er 10.300 ton CO2 bespaard door gebruik van zelfopgewekte elektriciteit. Dit is 55 procent meer dan in het jaar daarvoor. Een ander hoogtepunt volgens Aldi is het publiceren van de eerste mensenrechtenverklaring op haar site.

Meer over de duurzaamheidsrapportage van Aldi is hier te vinden.

Bron: Levensmiddelenkrant