Formules

Daling marktaandeel en nettowinst bij PLUS

 DE BILT – PLUS heeft een ronduit tegenvallend jaar achter de rug. De omzetgroei bleef met 2,5 procent achter bij de markt en naar verwachting valt de nettowinst over 2009 lager uit dan in 2008.

Redactie |

 De consumentenomzet van PLUS steeg in 2009 naar 1,91 miljard euro. De omzetgroei van 2,5 procent is op basis van 53 weken, tegenover 52 weken in 2008. De omzetstijging op basis van 52 weken bedroeg 0,4 procent. De autonome groei van de PLUS-winkels kwam – exclusief week 53 - uit op 1,7 procent. “De omzetontwikkeling in het eerste halfjaar bleef achter bij de markt maar herstelde zich mede onder invloed van goede kerstverkopen in de tweede helft van 2009”, aldus de directie van PLUS Retail in een toelichting. Het marktaandeel daalde met 0,1 procent naar 6 procent. Een verzachtende omstandigheid is dat, door sluiting van onrendabele winkels, het aantal vestigingen per saldo met zes daalde naar 268. PLUS Retail spreekt de verwachting uit dat de nettowinst over 2009 mede door éénmalige acquisitielasten onder dat van 2008 uitkomt.

Bron:

plus_small.jpg
plus_small.jpg