Formules

Deen: 'Wij herkennen ons niet in uitspraak RCC'

AMSTERDAM- De Reclame Code Commissie (RCC) heeft na een klacht van Wakker Dier geoordeeld dat Deen haar beleid op het gebied van dierenwelzijn gunstiger presenteert dan in werkelijkheid het geval is. Deen laat desgevraagd weten zich niet de herkennen in de uitspraak van RCC. 

Lisa van der Linden |

In een radiospot heeft Wakker Dier de klanten van Deen gewaarschuwd voor de kiloknallers van de supermarkt. Deen eindigt bovenin de kiloknallerranglijst van Wakker Dier.

“Wij kunnen ons niet vinden in de uitspraak van de Reclame Code Commissie, maar het is zoals het is. Eigenlijk willen we hier verder geen energie meer in steken. Wij concentreren ons liever op positieve zaken en dat zijn de klanten, de medewerkers, de winkels en natuurlijk ontwikkelingen om ons assortiment verder te verduurzamen. Zoals bijvoorbeeld de introductie van het 2-sterrenvarkensvlees Hamletz dit najaar”, laat Geertje Meijer, manager Marketing & communicatie bij Deen weten.

Campagne
Wakker Dier voert al jaren campagne tegen kiloknallers; aanbiedingen van keurmerkloos vlees in supermarktfolders. Hierop spreekt zij de supermarkten aan, want achter de kiloknallers gaat veel dierenleed schuil.

Bron: Levensmiddelenkrant

deenaangeleverd-a900x525.jpg