Formules

Groeispurt Jumbo-merk

VEGHEL - Jumbo zet fors in op vernieuwing en uitbreiding van het eigen merk. Het assortiment wordt de komende jaren verdubbeld en het huismerk O’Lacy binnen twee jaar vervangen door het merk Jumbo. De uitbreiding loopt min of meer parallel met de instroom van de nieuwe verpakkingslijn, met de Dagelijkse Voedingsrichtlijn op de voorzijde.

Redactie |

Dit staat te lezen in de jongste editie van het consumentenblad Mijn Jumbo. De circa 900 producten van O’Lacy krijgen in een tijdsbestek van twee jaar een nieuwe verpakking onder het Jumbo-merk. Ondertussen wordt het assortiment van het eigen merk uitgebreid, waardoor het aantal producten ‘de komende jaren’ wordt verdubbeld. “Jarenlang verkochten we naar tevredenheid ons huismerk O’Lacy, dat we met een andere supermarktketen (Vomar, red.) opgezet hebben”, vertelt Yvette Florussen, manager eigen merken. “Op het moment dat we naar meer dan honderd winkels groeiden, bereikten we de schaalgrootte om het eigen merk onder de naam Jumbo te voeren. Klanten zijn op zoek naar duidelijk herkenbare producten tussen de A-merken en budgetproducten. Dat bieden we met het merk Jumbo.”

Verpakkingen
Jumbo voorziet de producten onder het eigen merk van een nieuwe verpakking. Op de voorzijde hiervan staat het GDA-systeem, oftewel de Dagelijkse Voedings­richtlijn. De afgelopen jaren verscheen het Jumbo-label al op de versafdelingen en bij de voorverpakte groenten, in het najaar van 2008 gevolgd door groenteconserven. In 2009 is een groot gedeelte van de overige droge kruidenierswaren (dkw) aan de beurt. Zo is er binnenkort een lijn oosterse producten onder het Jumbo-merk verkrijgbaar. De keten onderzoekt volgens een woordvoerder bovendien de mogelijkheden voor een glutenlijn en biologische lijn onder private label. “Maar we zijn er niet concreet mee bezig.”

Bron: