Jumbo opent zevende Foodmarkt | Levensmiddelenkrant

Jumbo opent zevende Foodmarkt

LEIDSCHENDAM – Jumbo heeft woensdag in Leidschendam de zevende Jumbo Foodmarkt geopend. De Veghelse formule brengt hier naar eigen zeggen het beste van Jumbo en La Place samen.

In de nieuwe vestigingen worden nationale en internationale gerechten bereid door koks en foodspecialisten in de La Place wereldkeukens. Deze gerechten kunnen worden meegenomen, of genuttigd in het ‘Foodcafé’ met 130 zitplaatsen. Ook heeft de Foodmarkt een van de grootste groente- en fruitafdelingen van Nederland. Frits van Eerd, ceo van Jumbo Supermarkten: “We zijn ontzettend trots op de opening van deze zevende Foodmarkt. Hier komen alle ideeën en inspiratie samen op het gebied van makkelijk, lekker en gezond eten. Klanten kunnen niet alleen terecht voor hun dagelijkse boodschappen, maar ook voor een ontbijt, lunch of avondmaaltijd. We kijken er naar uit om iedereen in de regio Leidschendam te verrassen met deze bijzondere winkel.”

Verduurzaming
In Jumbo Foodmarkt Leidschendam zijn enkele pilots gestart die zich richten op verduurzaming van het groente- en fruitassortiment. Zo wordt een aantal soorten groente en fruit onverpakt aangeboden vanuit een grote koelwand. Dit heeft een langere kwaliteitsgarantie én minder verpakkingen als groot voordeel. Om stuks groente en fruit mee te nemen, start er een test met herbruikbare zakjes. Hiermee biedt Jumbo de optie om vaker hetzelfde zakje te gebruiken bij het boodschappen doen. Deze zakjes kunnen klanten ook voor broodjes gebruiken. Ook staat in Jumbo Foodmarkt Leidschendam een speciaal display met onverpakte, biologisch geteelde groente zoals broccoli, komkommer en verschillende paprikasoorten. Deze producten zijn kleiner dan de reguliere variant om kleine huishoudens te bedienen, en zijn niet verpakt. “We spelen continu in op de wensen van onze klanten en willen verwachtingen blijven overtreffen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de pilots op de groente- en fruitafdeling bij Jumbo Foodmarkt Leidschendam. Hiermee bieden we nog meer verschillende soorten huishoudens de juiste producten en porties en zetten we ons in tegen voedselverspilling”, aldus Van Eerd. Op basis van de resultaten van deze pilots zullen de modules ook in andere Jumbo winkels doorgevoerd worden.

In de aankomende editie van Levensmiddelenkrant gaat Ralph Bertrand, executive director Formule & Format, in op de meest onderscheidende elementen van de nieuwe Jumbo Foodmarkt. 

 

Bron: Levensmiddelenkrant