Formules

Lidl introduceert ‘green bag’

HUIZEN –  Lidl wil het gebruik van plastic verminderen. Daarom heeft de supermarktketen de ‘green bag’ geïntroduceerd. Daarmee wil de keten steeds meer af van de eenmalige plastics. 

Lisa van der Linden |

Jaarlijks worden bij Lidl zo’n 60 miljoen plastic groente- en fruittasjes gebruikt. Lidl heeft gekeken naar een alternatief en introduceert de 'Green Bag'. Milieuorganisatie Natuur & Milieu geeft aan blij te zijn dat Lidl op deze manier bijdraagt aan minder gebruik van eenmalige plastics. De Lidl Green Bag is voor een klein bedrag (per twee stuks) verkrijgbaar.

Strategie
Supermarktketen Lidl heeft eerder dit jaar al een heldere strategie voor plastic ontwikkeld. Deze is gericht op het reduceren van plastic, het verbeteren van recycling en het gebruik van innovatieve verpakkingen. De supermarktketen heeft daarbij concrete doelstellingen geformuleerd: In 2025 moet het plasticverbruik bij Lidl in Nederland met minimaal 20 procent zijn verlaagd. Tegelijkertijd kondigt Lidl aan, dat in 2025 alle kunststof-verpakkingen voor 100 procent gerecycled moeten worden.  

Bron: Levensmiddelenkrant

lidl_signing_buiten_exterieur_900x525.jpg