Nielsen: Marktaandelen AH en Jumbo stijgen | Levensmiddelenkrant

Nielsen: Marktaandelen AH en Jumbo stijgen

DIEMEN- Albert Heijn en Jumbo hebben allebei in 2017 meer marktaandeel in handen gekregen. Dat blijkt uit de cijfers van Nielsen die onlangs bekend zijn gemaakt.

Albert Heijn heeft zelf eerder al bekend gemaakt dat het marktaandeel is gestegen. Het gaat om een stijging van 35,2 procent naar 35,3 procent. Ook Jumbo heeft meer marktaandeel in handen gekregen. De supermarktketen steeg van 18,4 procent naar 18,7 procent. Andere ketens die groeiden waren Plus (van 6,2 procent naar 6,4 procent), Dirk van den Broek (van 5,5 procent naar 5,6 procent) en Lidl (van 10,3 procent naar 10,5 procent). Emté heeft wat van haar aandeel moeten inleveren. De formule daalde van 2,6 procent marktaandeel naar 2,5 procent.

Daling
IRI maakte eerder al de cijfers bekend van het marktaandeel van Nederlandse supermarkten. Daaruit blijkt dat Albert Heijn juist is gedaald van 35,4 procent naar 35,3 procent. 

Bron: Levensmiddelenkrant/Nielsen/IRI