Formules

Nieuwe filiaal Deen wordt een ontmoetingsplek

REPORTAGE ZWAAG- Deen Supermarkten heeft vandaag haar nieuwste filiaal geopend in winkelcentrum De Bangert in Zwaag. De winkel is ruimer, lichter en overzichtelijker. Er is gebruik gemaakt van een nieuwe kleur, namelijk mintgroen. Dat komt terug in de signingselementen. Uniek is de samenwerking met de zorginstelling Wilgaerden.

Lisa van der Linden |

Geschreven door Frits van Wolveren

Supermarktmanager Peter Driel: “Met 1500 vierkante meter is het een van de grotere winkels. Opvallend zijn een frissere signing, heldere verlichting  en een verbeterde indeling van assortimenten. Nieuw zijn verder het uitgebreide sushi-concept, vers gebrande noten, de verkoop van vers belegde broodjes, een pindakaasmachine, vier zelfscankassa’s, korte kassa’s en een speciale koffiehoek voor senioren.”

Ontmoetingsplaats
Corné Houtman , project- en regiomanager, legt uit dat Deen negen jaar lang een noodwinkel op deze locatie had. “We hebben vooral te maken met tweeverdieners die in de nieuwbouwwijk wonen. Daarnaast zijn boven het winkelcentrum 24 koopappartementen en 56 zorgappartementen gerealiseerd.” Bijzonder is de samenwerking met zorgverlener ‘Wilgaerden’, volgens Houtman. In overleg met medewerkers van deze instelling is invulling gegeven aan de ruime zitgelegenheid direct bij de entree. Een grote ovale tafel, een led-tv-schem en een boekenkast bieden op dit moment de mogelijkheden voor senioren en andere buurtbewoners om hier elkaar te ontmoeten. Een koffieapparaat completeert het geheel. “We willen deze ontmoetingsplaats nog verder ontwikkelen. Er komen ‘zwerfboeken’ te staan en het wellicht denkbaar dat de wijkagent hier spreekuur houdt.”

Ambachtelijk
Het sushi-concept en de verkoop van vers belegde broodjes bevinden zich achterin de winkel. Het is aangevuld met de verkoop van voorverpakte Japanse wakame, gezonde zeewier, Edamame, onrijpe sojabonen in de peul en oosterse yakitori-spiezen. Driel: “We brengen in dit filiaal verse gebakken Krustie-broodjes. Onze versmanager kwam op het idee om een houten hangpresentatie te maken van ambachtelijke hartige worst en verse salades”.

Verder wordt er gewerkt aan meer aandacht voor biologisch en vegetarisch, mineraalwater, speciaalbieren met onder meer het eigen biermerk Cornelis & Cornelia en bloemen. Voor de zelfscankassa’s is op de openingsdag nog weinig interesse. Driel: “Misschien moeten we onze klanten over een drempel helpen.”

Bron: Levensmiddelenkrant

dsc00844-a900x525.jpg