Oma's Soep wint AH Product Pitch | Levensmiddelenkrant

Oma's Soep wint AH Product Pitch

ZAANDAM – Oma’s Soep is de grote winnaar van de Albert Heijn Product Pitch 2019. De producten van de startup komen in het schap van de Zaandamse formule te liggen.

Niet alleen de producten van Oma’s Soep komen bij AH in het schap, ook Solt en Gigi’s Gelato zijn winnaars van de product pitch. Bij Oma’s Soep maken ouderen en jongeren samen verse soepen. Oma’s soep, waarvoor overgebleven producten van de dag ervoor gebruikt worden, wordt op verschillende locaties in Amsterdam en Groningen gemaakt. Oprichters Max en Robert willen op deze manier een positieve bijdrage leveren aan twee maatschappelijke problemen, namelijk het tegengaan van eenzaamheid onder ouderen en het voorkomen van voedselverspilling. De vijf Zoutkamper-vissers die onder de naam Solt door het leven gaan, winnen met hun duurzame producten uit de zee zoals Hollandse garnalen en romige garnalensoep. De ijsjes van Gigi’s worden gemaakt van fruit en groente. Zonder melk, zonder room en zonder eieren.

Startups
Het is het vierde jaar dat Albert Heijn de AH Product Pitchdag organiseerde om ondernemerschap te stimuleren en vernieuwende producten te ontdekken. Startups dingen in deze wedstrijd mee naar een plek in het schap, doen contacten op die hen verder kunnen helpen en kunnen ervaringen delen met andere startups. Jurylid Eva Mathlener verantwoordelijk voor Concepten & Design bij Albert Heijn: “Dit jaar hebben we eigenlijk geen verliezers. We ontvingen 60 aanmeldingen waaruit 20 startups gekozen zijn die zich vanochtend konden presenteren met hun nieuwe product op de Morning Market. De drie uiteindelijke winnaars krijgen schapplek in Albert Heijn-winkels.”

Bron: Levensmiddelenkrant