Formules

Superunie lanceert platform artikeldata

BEESD- Superunie heeft online platform Adam geïntroduceerd, dat artikeldata uit verschillende bronnen op een plek samenbrengt. Het platform is onder andere afgestemd met datapartijen zoals GSI, SIM en Nielsen Brandbank.

Lisa van der Linden |

Leveranciers krijgen op deze manier inzicht in de kwaliteit en volledigheid van de artikeldata die zij met Superunie-leden delen, van houdbaarheid en allergeneninformatie tot afmetingen en packshots. “Datakwaliteit is al jaren een hot topic binnen de sector. Logisch, want foutieve data kosten veel geld. Omdat de benodigde data in verschillende systemen wordt bijgehouden, ontbreekt het totaaloverzicht”, zegt Menno Flantua, manager master data management bij Superunie. “Met Adam brengen wij daar verandering in. De leverancier krijgt precies te zien welke informatie van zijn producten is gepubliceerd. Daarbij ziet de leverancier direct of dit juist is, of er iets ontbreekt en in welke bron hij dit kan aanvullen of corrigeren. Voor onze leden is alle data met een druk op de knop beschikbaar in een leesbaar format.” Superunie ziet Adam als verlengstuk van het DatakwalitiTijd 2.0-programma dat de levensmiddelen- en drogisterijsector eerder heeft opgezet. In dat programma ligt de focus op het verbeteren van data die impact hebben op de logistieke keten.

Bron: Levensmiddelenkrant

superunie-a900x525.jpg