E-commerce

Techplatform voor Action

DEN BOSCH - Action plukt de eerste vruchten van de optimalisatie van zijn point-of-salesysteem (POS) en omnicustomer royaltyprogramma. De programma’s zijn onderdeel van de groeistrategie van de internationale discountretailer.

Lisa van der Linden |

Een groot deel van het assortiment van Action verandert continu, waarbij er wekelijks 150 tot 200 nieuwe producten bijkomen. “Door het geoptimaliseerde POS-systeem kan het bedrijf nog grotere volumes aan en is flexibel op- en afschalen mogelijk”, vertelt Jens Burgers, director IT bij Action. “Alle kassa’s zijn aangesloten op het nieuwe technologische platform XV retail online server, waardoor alle prijswijzigingen direct worden doorgevoerd. Dit ontzorgt de kassamedewerkers.”
De uitgebreide functies van de programma’s maken het mogelijk voor Action om een stevig fundament te creëren voor zowel nationale als internationale uitbreiding en innovaties in retail. Het openen van een nieuwe vestiging gaat volgens de discounter veel sneller door de vernieuwde systemen die up and running zijn. De nieuwe programma’s zijn binnen 6,5 week geïmplementeerd bij alle huidige winkels van Action. 


Efficiënt
“Klanten hebben niet door dat we nieuwe software hebben, maar merken wel dat we efficiënter werken. Daardoor kunnen we onze kosten voor de klant laag houden. IT is er tenslotte ook om de consument tevreden te houden”, zegt Burgers. De retailer heeft inmiddels meer dan 1300 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen en heeft in 2017 een omzet van 3,5 miljoen euro in de boeken gezet. De nieuwe software en programma’s die Action gebruikt, zijn ontwikkeld door business & cloud integrator Ctac. “De samenwerking is goed verlopen en was oplossingsgericht. Ctac en ons projectteam hebben een prestatie geleverd waardoor we klaar zijn voor de toekomst”, aldus Martin van Dijk, manager IT Delivery bij Action.

Bron: Levensmiddelenkrant

action.jpg