AH opnieuw meest duurzame supermarkt | Levensmiddelenkrant

AH opnieuw meest duurzame supermarkt

ZAANDAM – Albert Heijn is voor de derde keer op rij uitgeroepen tot de meest duurzame supermarkt van Nederland. Dit werd bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Sustainable Brand Awards 2019 in Amsterdam.

De prijs is gebaseerd op de Sustainable Brand Index, een jaarlijks onderzoek onder Nederlandse consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van bekende merken in Nederland. “We zetten ons al jaren in voor mens, dier en milieu. Dat doen we samen met onze telers en boeren, leveranciers en overige partners”, vertelt Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn.“Wat goed is voor het milieu, is niet automatisch goed voor dierenwelzijn. En willen we voedselverspilling tegengaan, dan gebruiken we vaak wat meer verpakkingsmateriaal. Dat zijn lastige afwegingen. Daarom delen we deze dilemma’s met onze klanten, stakeholders, partners en medewerkers. Juist met open dialoog kunnen we de wereld elke dag een stap beter maken.”

Albert Heijn publiceert vandaag haar duurzaamheidsverslag over 2018. Enkele van de mijlpalen zijn de eieren met minimaal 1 ster van het Beter Leven-keurmerk, de samenwerking met Natuurmonumenten en vaste aardappeltelers om biodiversiteit te bevorderen en het chocolademerk Delicata is aangesloten bij Tony’s Open Chain.

Bron: Levensmiddelenkrant