Formules

E-commerce

AH vergroot netwerk thuisbezorging

ZAANDAM – Albert Heijn opent dit jaar een nieuw, vijfde Home Shop Center (HSC) om de online groei bij te benen. 

Lisa van der Linden |

Recente cijfers van het GfK laten zien dat de groei van online omzet vooral komt uit thuisbezorging. “Wij herkennen die trend”, zegt Philip Padberg, de nieuwe general manager van ah.nl. De afgelopen jaren heeft Albert Heijn naar eigen zeggen het thuisbezorgen van boodschappen steeds makkelijker gemaakt door onder andere track&trace, de landelijke uitrol van de bezorgbundel in combinatie met gratis bezorging bij bol.com en een lager minimum bestelbedrag op woensdag en donderdag. “We gaan dit jaar door met de vernieuwing van onze e-commerce diensten”, aldus Padberg. “Bij sommige Pick Up Points, met name buiten stedelijke gebieden, is een verschuiving te zien naar thuisbezorging. Daarom worden de komende periode enkele Pick Up Points gesloten.”

HSC

Om de groei bij te kunnen benen, opent Albert Heijn een vijfde Home Shop Center in Amsterdam. Dit HSC, waar het volledige assortiment onder één dak komt, biedt plek aan zo’n 1.000 medewerkers en gaat straks wekelijks circa 40.000 online bestellingen verwerken. Ook het aantal HUB’s breidt uit voor een nog efficiëntere bezorging. De andere HSC’s van Albert Heijn staan in Almere, Eindhoven, Rotterdam en de Meern.

Bron: Levensmiddelenkrant

homeshopcenteralbertheijnoverview-790693.jpg