Aldi passeert Morrisons in VK | Levensmiddelenkrant

Aldi passeert Morrisons in VK

BRADFORD - Morrisons behoort niet meer tot de vier grootste supermarkten in het Verenigd Koninkrijk. Met een marktaandeel van 9,7 procent is Aldi groter geworden dan Morrisons dat bleef steken op 9,6 procent. Dit blijkt uit recente cijfers van onderzoeksbureau Kantar, zo meldt de financiële website This is money.

De economische onzekerheid en gestegen voedselprijzen zouden de oorzaak zijn van Aldi’s groei. Tesco is en blijft nummer 1 met een marktaandeel van 27,4 procent. Sainsbury’s moest in de laatste twaalf weken Asda voor laten gaan. Met een marktaandeel van 15,4 procent is Asda groter dan Sainsbury’s dat bleef steken op 15,3 procent.

Paaseitjes
De markt in het Verenigd Koninkrijk groeide met 1,4 procent de laatste drie maanden. Een relatief kleine groei volgens Kantar die verklaard wordt door een late Pasen en Moederdag. Desondanks hebben de Britten inmiddels voor £146 miljoen aan paaseitjes ingeslagen en heeft bijna de helft van de huishoudens al paasbrood gekocht.

De cijfers laten ook zien dat duurzame producten populairder worden bij de Engelse consument. De verkoop van losse groente en fruit groeide tweemaal zo hard als de plastic voorverpakte variant.

Bron: Levensmiddelenkrant/This is money