Fabrikanten

Bavaria in nieuw jasje

LIESHOUT – Brouwerij Bavaria viert haar 300-jarig bestaan met een nieuw design voor al haar bieren. Centraal staan de eigen mouterij en het zuivere mineraalwater uit eigen bron. Vanaf vandaag zijn de Bavaria bieren en het krat met nieuwe design verkrijgbaar.

René de Wit |

Opvallend aan het design is de lange, strakke hals van de fles met reliëf. Om heel Nederland kennis te laten maken met de nieuwe verpakkingen, komt Bavaria met een grootse campagne met de slogan: ‘Zo. Onze Nieuwe Fles’. “Als bierbrouwer nemen we het brouwen van bier serieus. Vandaar dat we géén afscheid nemen van de bruine fles, want dat is beter voor de smaak en kwaliteit van het bier”, vertelt Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers. “Het nieuwe design verwijst naar onze rijke geschiedenis en past tegelijkertijd bij het Bavaria van nu. We vernieuwen al generaties lang en ook in de toekomst blijven we pionieren. Met het nieuwe design vertellen we dit verhaal rechtstreeks aan de consument.”

Campagne
Als onderdeel van de nieuwe campagne heeft Bavaria een commercial gemaakt die in de komende drie weken te zien is op tv, online, in de bioscoop en op (digitale) abri’s. “We hebben een campagne neergezet met veel mediadruk, zodat heel Nederland snel kennismaakt met ons nieuwe design”, aldus Renders. Vrijwel alle vernieuwde Bavaria bierflessen, -blikken en -kratten zijn vanaf 15 april verkrijgbaar in supermarkt en horeca in heel Nederland.

Bron: Levensmiddelenkrant

bavaria.jpg