Fabrikanten

DE blaast Senseo nieuw leven in

UTRECHT – Douwe Egberts en Philips komen met een herlancering van Senseo. De koffiebrander brengt nieuwe blends, verpakkingen én apparaten uit. De uitvinder van de eenkopspads maakt zijn productlijn hiermee ‘klaar voor de toekomst’.

Zelf spreekt Douwe Egberts van de grootste revolutie binnen Senseo sinds de lancering van het systeem in 2001. “We hebben de Senseo koffieblends aangepast aan de smaak van deze tijd. De vernieuwde Originals productlijn is door ruim 1.000 consumenten beoordeeld met een 8,8. Met deze vernieuwingen voldoen we helemaal aan de wensen van onze consumenten”, aldus marketing manager Mathieu Meyer tijdens de presentatie van het hernieuwde zetsysteem. Twee jaar geleden bracht Douwe Egberts naar eigen zeggen ook de 'grootste revolutie'. Toen kwam de koffiebrander met de Senseo Sarista. Dit bonenapparaat is echter nooit een succes geworden. De bijbehorende beanfunnels zijn inmiddels niet meer te koop in de supermarkten.

Origineel
De meest gedronken productlijn, de Senseo Originals, is vernieuwd. De verschillende smaken hebben ook allen een andere verpakking gekregen. Daarnaast introduceert Philips een nieuw Senseo-apparaat, geïnspireerd op het allereerste en meest verkochte design. Nieuwe functionaliteiten zorgen voor een verbeterde kop koffie, volledig afgestemd op de persoonlijke smaakvoorkeuren van de gebruiker. De temperatuur van de koffie in de eerste kop is heter, wat de smaakbeleving positief beïnvloedt. Daarnaast is de grootte van een kop koffie en daardoor de sterkte handmatig te bepalen, zodat iedereen op elk moment van de dag een persoonlijke koffie kan zetten. Ook zijn de grootte en de sterkte van een kop koffie handmatig te bepalen. De Senseo Original schakelt zichzelf automatisch uit na 30 minuten en is energiezuiniger dan zijn voorganger. Het apparaat heeft nog steeds het vertrouwde uiterlijk. Het nieuwe assortiment blends en de Senseo Original koffiemachine zijn vanaf half maart verkrijgbaar.

Bron: Levensmiddelenkrant

senseo_nieuw-a900x525.jpg