Fabrikanten

D.E Professional wil ondernemer helpen met koffieverkoop

UTRECHT - Douwe Egberts Professional lanceert tijdens de Horecava een kwaliteitsprogramma waarbij horeca-ondernemers meer rendement uit hun koffie en thee halen.

Willem-Paul de Mooij |

Met het Koffiemeester Programma claimt D.E Professional dat de gastvrijheid en de koffie- en theebeleving verhoogd en zijn horeca-ondernemers op de hoogte van de laatste trends op het gebied van koffie en thee. "Zo komt een Koffiemeester persoonlijk langs en legt uit hoe de lekkerste koffie en thee te maken, het beste uit de koffiemachine te halen én meer rendement uit koffie- en theeverkoop te krijgen. Want alleen al een inspirerende beschrijving van het koffieaanbod kan al zorgen voor een verkoopstijging van 27 procent", aldus D.E Professional.

Kwaliteit
“We zien de laatste jaren dat er thuis zeer kwalitatieve koffie en thee wordt gezet en deze kwaliteit verwacht men minstens ook in de horeca”, vertelt Sander van der Linden, Marketing Director van Douwe Egberts Professional. “Uit onderzoek weten we dat bezoekers van horecagelegenheden dan ook graag verrast en verleid willen worden met een kwalitatieve kop koffie of thee. Met dit nieuwe programma sluiten we naadloos op die behoefte aan en geven we de horeca ondernemer veel praktische tips hoe hij het meeste uit de verkoop van koffie en thee kan halen”. Sommige tips lijken simpel, maar worden nog lang niet overal toegepast. Het actief aanbieden van koffie na de lunch of het diner bijvoorbeeld kan de koffieverkopen met 17 procent laten stijgen, zegt D.E.

Bron: Out.of.Home Shops

koffiemeester.jpg